نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده های قضایی اطراف فرودگاه سهند در زمان مجلس نهم تشکیل شده است، تصریح کرد: جهت حل این مشکلات جلسات متعددی با مسئولان استان داشتیم و قرار شد جهت رفع این مشکل مساعدت های انجام بگیرد.

ضیاء اله اعزازی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پرونده های تخریب خانه باغ های اطراف فرودگاه سهند در زمان مجلس نهم تشکیل شده است، اظهار داشت: بنده تا به امروز مقاومت کردم تا مانع اجرای این پرونده ها شوم تا صاحبان باغ های این منطقه بتوانند از این فرصت جهت دفاع از حق خود و ارسال اسناد و مدارک به مراجع قضایی اقدام کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به شخصه پیگیر موضوع مشکلات تخریب خانه باغ های اطراف فرودگاه سهند هستم، تصریح کرد: طی جلساتی که با استاندار و مدیر کل فرودگاه های استان داشتم مقرر شد با توجه به اینکه در فرودگاه سهند پرواز و یا فرودی انجام نمی شود تا حد امکان و با مساعدت های مسئولان استان، مشکل کشاورزان اطراف این فرودگاه برطرف شود.

وی افزود: علاوه بر پیگیری مشکلات اراضی باغداران اطراف فرودگاه قرار شد کانال آبی که در محوطه فرودگاه قرار دارد با مدیریت عوامل فرودگاه در اختیار کشاورزان اطراف این فرودگاه داده شود تا فرودگاه به نحوی در توسعه کشاورزی منطقه کمک کرده باشد.

اعزازی با اشاره به اینکه طبق قانون تا شعاع ۱۵۰ متری باند فرودگاه نباید ناهمواری وجود داشته باشد، گفت: طبق گفته مدیر کل فرودگاه های استان فرودگاه سهند به هیچ عنوان قصد توسعه و یا خریداری اراضی اطراف خود را ندارد و تنها به دنبال رفع موانع تا شعاع ذکر شده است.

نماینده مردم بناب در پایان با تاکید بر اینکه قوه قضائیه جهت حل مشکلات این فرودگاه نباید بیش از اندازه عجله کند، گفت: با توجه به حساسیت موضوع و دفاع از حق کشاورزان انتظار داریم قوه قضائیه در اجرای احکام در این خصوص با صبر و حوصیه بیشتر عمل کند و زمان کافی برای رسیدگی به این پرونده را در اختیار طرفین بگذارد.

انتهای پیام/ داود زیبائی