ظهر امروز کلنگ احداث فازهای 3 و 4 نیروگاه حرارتی بناب با سرمایه گذاری اولیه 250 میلیون یورو با حضور معاون وزیر نیرو و مسئولان شهرستان بر زمین زده شد.

به گزارش انعکاس بناب، مراسم کلنگ زنی احداث فازهای ۳ و ۴ نیروگاه حرارتی سهند بناب با ظرفیت تولید کلی ۴۵۱ مگاوات برق با حضور معاون وزیر نیرو، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بناب و سایر مسئولان شهرستان برگزار شد.

معاون وزیر نیرو در این مراسم با بیان اینکه این پروژه یکی از اقدامات عالی دولت در حوزه تولید انرژی است، اظهار داشت: ظرفیت این نیروگاه۴۵۱ مگاوات و شامل یک توربین گازی ۳۰۷ مگاواتی است که به امید خدا  تا تابستان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

همایون حائری با بیان اینکه این پروژه شامل ۲ فاز گازی و بخاری خواهد بود، افزود: توربین بخار این نیروگاه ۱۴۴ مگاوات ظرفیت تولید برق خواهد داشت و نیروگاه در مجموع ۵۸ درصد راندمان خواهد داشت.
وی میزان سرمایه گذاری جهت احداث این نیروگاه را مبلغی حدود ۲۵۰ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت دوم گازوئیل می باشد که قطعا در طول سال گاز سوخت اصلی آن خواهد بود.

وی در پایان احداث این نیروگاه در مجاورت نیروگاه قدیمی را نوعی مزیت دانست و گفت: نیروگاه حرارتی سهند  بناب ۶۵۰ مگاوات و نیروگاه جدید ۴۵۰ مگاوات و در کل ۱۰۰۰مگاوات برق به منطقه تزریق خواهد کرد و از طریق پست های انتقال موجود در منطقه کمک موثری به تامین برق صنایع و کشاورزی خواهد کرد.

گفتنی است:درخواست اولیه احداث فازهای ۳ و ۴ نیروگاه حرارتی بناب در سال ۱۳۸۸ از طرف نماینده وقت بناب در مجلس هشتم  شورای اسلامی کلید خورد و سرانجام با پیگیری های انجام شده از طرف مسئولان شهرستان پس از ۱۰ سال کلنگ احداث این پروژه بر زمین زده شد.

گزارش تصویری؛

 

انتهای گزارش/ داود زیبائی