دوره های تربیت مربی مهد های کودک جنوب استان به همت مجموعه آموزشی نهال و مرکز آی مث و فرزیزبی بناب در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی در مراسم اختتامیه این دوره در جمع مربیان مهدکودک و پیش دبستانی ضمن تبریک به مناسب دهه امامت و ولایت و فرارسیدن عید بزرگ غدیر خم اظهار داشت: بحث آموزش و پرورش بسیار حساس و با اهمیت است چراکه هر گونه کم کاری و یا اشتباه در این حوزه در آینده گریبان گیر خودمان خواهد شد.

فرماندار بناب تمرکز و توجه بیشتر مربیان مهدها به موضوع پرورش را مهم و ضروری دانست و گفت: علم و دانش و در کل آموزش به مروز زمان برای کودکان به وجود می آید اما پرورش موضوعی است که اگر به آن توجه نشود کودکان در همان سنین کم با برخی آسیب های اجتماعی مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه مهدکودک به عنوان اولین مکان اجتماعی برای کودکان، فضایی بسیار مهم و حیاتی است، گفت: کودکان پس از محیط امن خانواده وارد این فضا می شوند که به نوعی اساس نحوه ارتباطلات اجتماعی در این مراکز برای آن ها به وجود می آید که نقش مربیان را بسیار حساس تر می کند.

رفیعی تصریح کرد: مربیان بعد از پدر و مادر کسانی هستند که کودکان به آنان حرف شنوی دارند و هر گونه رفتار، گفتار و حتی پوشش آنان می تواند برای کودکان الگو پذیر شود و در شکل گیری شخصیت آینده کودکان موثر باشد.

فرماندار بناب در پایان برگزاری چنین دوره هایی را مهم دانست و گفت: کودکان اصلی ترین سرمایه خانواده ها محسوب می شوند و برای پدران و مادران مهم است فرزندان خود را نزد کسانی در مهد کودک ها بگذارند که از مهارت های لازم برخوردار باشند.

گفتنی است: در پایان این مراسم از طرف مجموعه آموزشی نهال و مرکز آی مث و فرزیزبی بناب به مربیان برتر در این دوره ها لوح تقدیر داده شد.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی