صبح امروز همایش سالمندان بناب با حضور مسئولان شهرستان به همت اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، ضیاءاله اعزازی در این همایش ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته سالمند و همچنین فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: تمامی قوانین در مجلس با هدف خدمت رسانی و حل مشکلات مردم تصویب می شود که در این بین به حقوق سالمندان به عنوان شهروندان ارشد کشور توجه ویژه ای شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ احترام سالمندان و همچنین رعایت حقوق آنان گفت: متاسفانه فرهنگ کشور به سمت و سوی فرزند سالاری رفته است و خانواده ها بجای احترام بیشتر به بزرگان و ریش سفیدان بیشتر به کودکان احترام و توجه می کنند.

وی کلمه سالمند را یکی کلمه غربی دانست و گفت: این افراد بزرگان و ریش سفیدان کشور محسوب می شوند و کوله باری از تجربه را در اختیار دارند که می توانند در پیشرفت و آبادانی کشور این تجارب را در اختیار جوانان قرار بدهند.

در ادامه این همایش فرماندار بناب با اشاره به اینکه آمار افراد سالمند در کشور رو به افزایش است، تصریح کرد: در همین راستا می بایست نهادهای مربوطه برنامه ریزی های دقیقی را داشته باشند وزیر ساخت های مورد نیاز برای این قشر از جامعه فراهم شود تا در آینده مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

رفیعی توجه به امورات پزشکی و در کل کیفیت زندگی سالمندان تاکید کرد و گفت: بجای اینکه به سن و سال و افزایش امید به زندگی در کشور توجه شود میبایست به فراهم کردم نیازهای سالمندان به عنوان شهروندان ارشد جامعه توجه کرد تا آن ها در گذرندان زندگی خود دچار مشکل نشوند.

وی در پایان بهره بری از تجربیات سالمندان در امورات کشور را ضروری دانست و گفت: نباید اینگونه فکر شود که افراد پس از ورود به سنی سالمندی و بازنشسته شدن دیگر توان کار کردن ندارند بلکه به خوبی می توان از تجربیات این افراد در حوزه های مختلف استفاده کرد.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی