فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب در جمع خبرنگاران گفت: امروزه با پیشرفت علم و فناوری جرایم از حالت سنتی به سمت وسوی مجازی روانه شده است که مردم می بایست توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ سهراب  شفقی صبح امروز در جمع خبر نگاران  با بیان اینکه امروزه با پیشرفت علم و فناوری جرایم از حالت سنتی به سمت وسوی مجازی روانه شده است، اظهار داشت؛ کلاهبرداری های زیادی از طریق دنیای مجازی توسط متخلفان صورت می گیرد که پلیس فتا با آنها برخورد کرده و سوء استفاده کنندگان را به مجازات محکوم می کند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب در ادامه افزود: کلیه شکایات آژانس های مسافرتی درون وبرون شهری در سامانه ناظر یک ثبت شده وبه تخلفات آنهارسیدگی می شود و در سامانه ناظر دوتخلفات مربوط به کشف حجاب ،آلودگی صوتی،وسایر تخلفات مورد بررسی قرار می گیرد وسامانه ناظر سه هم به زودی برای تخلفات اماکن عمومی راه اندازی می شود.

وی  بر تاکید براینکه تمامی رانندگان مدارس ساماندهی وآموزش دیده اند گفت؛ با همکاری سازمان حمل ونقل عمومی وآموزش وپرورش تمامی رانندگان دوره های آموزشی لازم در مورد سرویس مدارس را گذرانده اند ودر نتیجه هرگونه تخلف از طرف آنها قابل قبول نخواهد بود.

سرهنگ شفقی درادامه به بیان  عملکرد ۶ ماهه نیروی انتظامی در بناب پرداخت و گفت؛ در عرصه کالای قاچاق ، ماهواره و بخصوص مواد محترقه ۱۱هزار در صد افزایش نبست به سال مشابه داشتیم، متاسفانه حوصله وصبر مردم نسبت به گذشته کمتر شده است این امر منجر به افزایش ۶ درصدی نزاح شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تصادفات منجر به جرح درون شهری ۳ درصد و برون شهری ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: در تصادفات فوتی درون شهری افزایش ۱۰۰ درصدی و برون شهری افزایش ۴۳ درصدی را شاهد هستیم که در ۶ ماهه گذشته ۲۳ نفر فوت شده اند و امیدواریم با اندک همکاری و رعایت مقررات رانندگی توسط مردم شاهد کاهش حوادث ناگوار باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب از کشف حدود یکصد کیلوگرم انواع مواد مخدر در شش ماهه اول امسال خبرداد و گفت: این مقدار چیزی در حدود  ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

شفقی در پایان با اشاره به اینکه شعار امسال، پلیس هوشمند امین مردم است، گفت: با استفاده از سامانه اشرافیت قابل توجهی در رابطه با تخلفات راهنمایی و رانندگی داریم و به دنبال توسعه و بهره برداری بیشتر از فناوری و تکنولوژی روز با تسلط بر مأموریت ها هستیم تا شهری خوب و آرام به همراه امنیت را برای مردم به وجود آوریم.

انتهای گزارش/ داود زیبائی