جانشین مدیریت منطقه ویژه علم وفناوری استان در جلسه اقتصاد دانش بنیان شهرستان بناب گفت: بهبود فضای کسب وکار در سایه اقتصاد دانش بنیان تحقق می یابد.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروزجلسه اقتصاد دانش بنیان شهرستان بناب با حضور جانشین مدیریت محترم ربع رشیدی، فرماندار وجمعی از تولیدکنندگان بنابی در فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه فرماندار بناب به اهمیت تولید در کشور براساس علم  وفناوری پرداخت گفت: بهبود فضای کسب و کار در کشور زمانی  رو به جلو و اثر بخش خواهد بود که دانش بنیان باشد و بر این نکته تاکید داشت که جهان به سوی تولیداتی می رود که برپایه علم ودانش است که استان آذربایجان شرقی هم پیشتاز این علم است.

وی تصریح کرد: بناب هم جز شهرستان هایی است که صاحبان صنایع با بالاترین تکنولوژی در عرصه تولید وفناوری ودانشگاهی به سوی صادرات گام  برمی دارد.

در ادامه این جلسه جانشین مدیریت منطقه ویژه علم وفنا وری اظهار داشت؛  توجه به علم وفناوری نه تنها در ایران در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است بلکه در کل جهان امروز تمام تولیدات بر همین اساس شکل گرفته اند و منطقه ویژه ربع ررشیدی قدیمی ترین دانشگاه ایران است که به عنوان دانشگاه کار آفرین است .

مقدم درادامه افزود؛ چشم انداز کشور مابرای سالهای آینده به سمت اقتصاد دانش بنیان است و از تک محصولی یعنی تولید وصادرات نفت خام به سوی صنایع غیر نفتی وتجدید پذیر و دانش محور در  حرکت است.

وی خاطر نشان کرد: بهبود فضای کسب وکار ودانش بنیان با رویکرد توسعه وتجاری سازی فناوری در ایران موجب شده که بتوانیم به دانش ها وتولیداتی دست یابیم که کشور را از وابستگی به کشور های پیشرفته بی نیاز می کند.

وی در پایان گفت: آذر بایجان شرقی جزء۵ استان کشور است که مجوز علم وفن آوری دریافته کرده  و در سطح کشور از نظر پیشرفت وساماندهی از استان های برتر و پایلوت محسوب می شود که دلیل این جایگاه هم به موقعیت استراتژیکی استان بر می گردد.

انتهای پیام/احمدین