با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستانها و پیگیری این موضوع از سوی مسئولان گفتگویی را با رئیس شورای شهر بناب ترتیب داده ایم که در ادامه توجه شما را به سخنان وی، جلب می نماییم.

با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستانها و پیگیری این موضوع از سوی مسئولان گفتگویی را با رئیس شورای شهر بناب ترتیب داده ایم که در ادامه توجه شما را به سخنان وی، جلب می نماییم.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، همانطور که می دانیم لازمه رسیدن به پیشرفت و وضعیت اقتصادی بهتر، تحقق یافتن طرح اقتصاد مقاومتی در کشور می باشد که از سوی مقام معظم رهبری بارها و بارها به آن تاکید شده است، در این گفتگو از رسول رهبرفام، رئیس شورای شهر بناب خواستیم تا سیاستهایی که در شورای شهر و شهرداری در این زمینه پیاده سازی شده است را برای ما توضیح دهد.

رهبرفام در ابتدای گفتگو با اشاره به جایگاه شهرستان بناب در تدوین و برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی و سیاستهای پیلده سازی شده در این جهت اشاره کرد و گفت: بحول و قوه الهی مدیران شهرستان بناب در راستای معنویات مقام معظم رهبری و براساس دستور کار مشارالیه در تلاش هستند مدیریت اقتصادی شهرستان را بسوی اقتصاد مقاومتی سوق دهند که در این راستا ادارات مرتبط نیز با ارائه طرحهای توجیهی کوتاه مدت و میان مدت برنامه های خود را ارائه نموده که در این راستا از خدمات ارزنده سپاه ناحیه مقاومت بناب که در دهه فجر امسال شاهد افتتاح چندین طرح اقتصاد مقاومتی شاهد بودیم تقدیر و تشکر می نماییم.

۲۰۰

وی در عین حال تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهردر پیاده سازی سیاستهای اقتصاد مقاومتی از دیگر ادارات مستثنی نیست و همکاران ما چه در شورای اسلامی و چه در شهرداری این مسیر را برای خود تعریف کرده ایم که از امکانات موجود درست و به نحو احسن استفاده کنیم وچرا که باور داریم امکانات موجود مال مردم است و این مجموعه در تلاش است حوزه های فشار را در شهرداری شناسائی نموده و در جهت کاهش این فشارها تا حد امکان خنثی سازی آنها اقدام و به شرط مناسب دست یابیم و تا حد امکان برخی از نیازهای شهرداری را توسط خود کارکنان تولید و به مصرف برسانیم.

 

رئیس شوراس شهر بناب در پاسخ به این سوال که" به نظر شما اقتصاد مقاومتی تا چه می تواند در وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها اثر بگذارد؟" گفت: از آنجا که یکی از ستونها اقتصاد مقاومتی بهره مندی از تولیدات داخلی است اگر به طرز صحیحی به شاخصه های اعلامی اقتصاد مقاومتی عمل شود اثر تحریکهای کاهش و تولید داخلی تقویت خواهد شد و به قول مقام معظم رهبری افرادی که سعی در تحریم ما از لحاظ اقتصادی و نظامی دارند در عمل شکست خواهند خورد.

 

رهبرفام به تلاش مسئولان در این زمینه اشاره کرد و گفت: از آنجای که بنده اطلاع دارم هر یک از نهادها و ادارات شهرستان به فراخور و مقتضیات قانون نسبت به عملیاتی نمودن این سند دست در دست هم داده اند تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه" آیا در زمینه اعتبارات و درآمد شهرداری در بحث اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شده است؟"، افزود: بله همان طور که اشاره کردم، شورای اسلامی شهر و شهرداری بناب نیز گامهای موثری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته است بطوریکه سعی می شود با راه اندازی کارخانه آسفالت و قطعات بتنی راه اندازی گلخانه و تولید انواع محصولات مورد نیاز زیبا سازی سعی در کاهش هزینه ها داشته و تا حدی نیز در این زمینه موفق بوده است که اعتبارات مورد نیاز در بودجه سال ۹۴ پیش بینی شده است.

 

رئیس شورای شهر بناب چشم انداز اقتصادی بناب را مناسب متصور شد و گفت: چشم انداز اقتصادی مناسبی برای شهرستان متصور می باشم چون وحدت و همدلی مسئولین و پیگیری مشکلات از سوی آنها قابل تقدیر است و این می تواند نقش موثری در پیشرفت اقتصادی شهرستان داشته باشد .

 

رهبرفام در خاتمه ضمن تقدیر از فعالیت چشمگیر پایگاه اطلاع رسانی انعکاس بناب، گفت: برای تمامی عزیزانی که در تحقق منویات مقام معظم رهبری و دست یابی کامل به اقتصاد مقاومتی تلاش می نمایند تقدیر و تشکر می نمایم.

 

انتهای پیام/ش