در نظرسنجی اخیر که در پایگاه خبری انعکاس بناب انجام شد نارضایتی 87 درصدی مردم بناب از وضیعت عمرانی و خدمات شهری بدست آمد که ضرورت تجدید نظر شورا و شهرداری در عملکرد خود را می طلبد.

به گزارش انعکاس بناب، طی سالیان اخیر کشور و به تبع آن شهرها با افزایش نسبتا بالای جمعیت مواجه شده اند که این رشد جمعیت نحوه و نوع خدمات شهری و میزان آن را تحت تاثیر خود قرار داده است و مردم از شهرداری به عنوان اصلی ترین نهاد خدمات رسان شهری انتظارت به مراتب بیشتری نسبت به سایر ارگان ها دارند.

با شروع کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بناب و انتخاب ۷ عضوی که مردم با اعتماد کامل به آن ها رای دادند و بر این باورند که این دوره از شورا از افرادی متخصص و با تجربه تشکیل شده است خود موجب شده تا انتظارات از شورا و شهرداری بیش از گذشته شود و همشهریان تحولی بزرگ در نحوه خدمات شهری و عمرانی شهر را داشته باشند.

طبق بررسی ها و مطالعات انجام شده درخواست اصلی و اساسی اکثر شهروندان بناب در حال حاضر حل مشکل آسفالت کوچه و معابر است طوری که شهروندان بنابی بر این باورند وضیعت آسفالت در روستاهای شهرستان به مراتب بهتر از شهر است و این احساس برای آنها اینطور به وجود آمده است که  مسئولان روستاها توجه بیشتری به کارهای عمرانی و خدماتی محل تحت مدیریت خود دارند.

 کمبود خودروی جمع آوری و سطل زباله در سطح شهر خود به یکی دیگر از مشکلات اساسی همشهریان بخصوص در فصل گرم تابستان تبدیل شده است که طبق شواهد در برخی مناطق شهری سطل زباله بسیار کم است که این امر  باعث می شود مردم زباله های خود را در معابر رها کنند و همچنین سایر سطل های زباله موجود خراب و یا سوراخ هستند که موجب می شود شیرآبه های آنها بر روی زمین  ریخته و باعث ایجاد بوی نامطبوع و محل تجمع حشرات موذی شوند.

البته نباید این نکته را فراموش کنیم که ما شهروندان نیز خود بی تقصیر نیستیم و اگر به تفکیک زباله از مبدا توجه بیشتری کنیم و اجازه ندهیم زباله های خیس و پراز آب و مهمتر از آن نخاله های ساختمانی به سطل های زباله انتقال پیدا کنند به نوعی در کاهش و حتی حل این مشکل به شهرداری کمک شایانی خواهیم کرد.

در روزهای اخیر از طریق همین رسانه، نظر سنجی ای با هدف به دست آوردن میزان رضایت همشهریان از خدمات شهرداری انجام شد که از مشارکت هزار و ۳۰۰ نفری، ۸۷ درصد همشهریان ناراضی و ۱۳ درصد مابقی ابراز رضایت کرده اند که این  آمار نشان می دهد شورا و شهرداری می بایست در عملکرد خود تجدید نظر کنند.

یکی دیگر از موضوعات مهمی که فکر شهروندان را به خود مشغول کرده است میزان همکاری و تعامل اعضای شورا با مجموعه شهرداری بخصوص شخص شهردار است چرا که اخیرا در برخی رسانه های رسمی و کانال های خبری شهرستان موضوع استیضاح شهردار  مطرح شده است که این طور اخبار تنها موجب یاس و ناامیدی بیشتر مردم نسبت به شورا و شهرداری می شود.

موضوع درآمد شهرداری های سراسر کشور از محل اخذ عوارض در بخش های مختلف و سایر درآمدها کاملا روشن و شفاف است اما اینکه این درآمد به چه  شکلی برای شهر هزینه می شود بسیار مهم است و باید به صورت شفاف مشخص شود که چه میزان از درآمد شهرداری بناب صرف حقوق کارمندان و چقدر در کارهای عمرانی و خدماتی شهر هزینه می شود.

در پایان امیدواریم اعضای شورای اسلامی شهر بناب و مدیران شهرداری با برنامه ریزی بهتر موجب افزایش خدمات و در نتیجه جلب رضایت شهروندان شوند تا پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بناب به عنوان نمادی از دوره های موفق در ذهن همشهریان باقی بماند.

نگارنده خبر/ مجتبی امیر رستمی