فرماندار بناب آمادگی تمامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی شهرستان در مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی را خواستار شد و گت: آمادگی در هنگام بروز این طور حوادث به شدت باعث کاهش تلفات جانی و مالی خواهد شد.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در در جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان با تاکید بر اهمیت به موضوع پدافند غیر عامل اظهار داشت: از ۳۴ بلای طبیعی موجود ۳۲ مورد در کشور ما رخ داده است که ضرورت آمادگی در مقابل این طور حوادث را دوچندان می کند.

فرماندار بناب با اشاره به حادثه سیل اخیر در کشور و خرابی های حاصل از آن، فعالیت بیشتر کارگروه های پدافند غیر عامل شهرستان را خواستار شد و گفت: وقایع طبیعی در در کوتاه ترین زمان اتفاق می افتند و اگر در آن لحظه آمادگی های لازم وجود داشته باشد، خسارت های جانی و مالی بسیار کاهش خواهند یافت.

وی لایه روبی رودخانه های داخل شهر و بیرون آن را را یکی از اقدامات اخیر در حوزه پدافند غیر عامل عنوان کرد و گفت: شهرداری و امور آب بخش های زیادی از این رودخانه ها را لایه روبی و بازسازی کرده اند که انتظار داریم تمانی نهرهای باقی مانده لایه روبی شوند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب فرهنگ سازی و آموزش پدافند غیر عامل را ضروری دانست و گفت: نسل های جدید می بایست آموزش های مربوطه را فرا بگیرند که آموزش و پرورش و والدین نقش بسیار مهمی در این حوزه خواهند داشت.

فرماندار بناب در پایان آماده باش شبکه دامپزشکی در مقابله با بروز هر گونه مشکل در شهرستان را خواستار شد و گفت: با توجه به مشاهد برخی بیماری های دام و طیور در استان و سایر استان های همجوار از شبکه دامپزشکی انتظار داریم فصل سرما نظارت و بازدید های خود را بیشتر از گذشته کند تا در این بخش تلفاتی ایجاد نشود.

انتهای پیام/ داود زیبائی