فرماندار بناب با بیان اینکه کار لایه روبی رودخانه های شهرستان طی سالیان اخیر به خوبی انجام شده است، گفت: دولت در سال 96 و 97 حدود 12 میلیارد ریال در این خصوص برای بناب اعتبار تخصیص داده است.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه تخصصی کارگروه سیل و مخاطرات رودخانه های شهرستان با اشاره با بارندگی بالای سال گذشته در بناب گفت: وقوع بارندگی های سیل آسای سال گذشته این ضرورت را در این شهرستان به وجود می آورد تا لایه روبی رودخانه های درون و برون شهری به موقع انجام شوند.

فرماندار بناب با بیان اینکه لایه روبی و مسیرگشایی مناطق شهری در معرض سیل و آبگرفتگی می بایست در الویت کاری باشند، تصریح کرد: مسئولان و ادارات مربوطه بخصوص امور آب و شهرداری می بایست نسبت به انجام این کار توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال های ۹۶ و ۹۷ از محل اعتبارات وصول مدیریت بحران استان ۱۲ میلیارد ریال اعتبار جهت لایه روبی رودخانه شهرستان بناب تخصیص یافته است، گفت: با وجود کمبود اعتبارات، دولت به این حوزه توجه ویژه های دارد و قطعا اعتبارات بیشتری تخصیص خواهد یافت.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به صوفی چایی به عنوان یکی از رودخانه های برون شهری بناب گفت: حدود دو و نیم کیلومتر از این رودخانه از مسیر خوشه مهر تا مکان مشخص شده در الویت لایه روبی قرار دارند که کارهای آن در حال اجرا است.

فرماندار بناب در پایان با بیان اینکه بخش های زیادی از رودخانه قوبی چایی از محدوده شهری بناب عبور می کند، خاطر نشان کرد: از شهرداری به عنوان مسئول لایه روبی این رودخانه درخواست داریم مسیرهای باقی مانده و ضروری در این مسیر را لایه روبی کند تا در هنگام بارش های الهی با مشکل آب گرفتگی مواجه نشویم.

انتهای پیام/ داود زیبائی