رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب با تاکید بر اهیت سلامت غذایی مردم برای این نهاد گفت: با افرادی که مزارع خود را با آب فاضلاب آبیاری می کنند برخورد شدید و قانونی خواهد شد.

روح اله خیری صبح امروز در گفتگو با انعکاس بناب، با تاکید بر اینکه در خصوص امنیت غذایی جامعه با کسی شوخی نخواهیم داشت، گفت: جهاد کشاورزی بناب در راستای حفظ امنیت و سلامت مردم با افرادی که مزارع خود را با آب فاضلاب آبیاری می کنند برخورد شدید و قانونی خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب از برخورد شدید با ۲۳ نفر از افرادی که با آب فضلاب اقدام به آبیاری اراضی کشاورزی خود در این شهرستان کرده اند، خبر داد و گفت: این افراد با این کار خود سلامت مردم را به خطر انداخته بودند که با همکاری شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی از استمرار بازدید های سرزده از اراضی کشاورزی سطح شهرستان خبر داد و گفت: در آینده نیز در هر ۱۰ روز از اراضی کشاورزی شناسایی شده با همکاری شبکه بهداشت، نمایندگان دادگستری و فرمانداری بازدید خواهد شد و در صورت مشاهده این عمل ناپسند با متخلفان به شدت برخورد خواهیم کرد.

خیری از برخورد قانونی با تغییر کاربرهای غیر مجاز در سطح شهرستان خبر داد و گفت: برابر ماده ۳ و ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به تفکیک خاک و یا تغییر اراضی اقدام کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب از کشت گندم به صورت مکانیزه برای اولین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: این روش با استفاده از دستگاه کفکار انجام می شود که در صرفه جویی آب، بالا بردن کیفیت و راندمان کار بسیار موثر است.

وی در پایان از کشت ۱۰۰ هکتار کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف مرتفع سازی نیازهای داخلی و جلوگیری از هدر رفتن ارز کشور برای ورود این دانه ها ی روغنی انجام می شود که در آینده بیشتر کشت خواهد شد.

انتهای پیام/ داود زیبائی