ظهر امروز مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با حضور مسئولان شهرستان و جمعی از معلولین به همت اداره بهزیستی در سالن اداره ارشاد بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، ضیاء اله اعزازی در این مراسم ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: اینکه معلولان با مشکلاتی مواجه هستند کاملا بر آن آگاه هستیم اما کمبود اعتبارات و بودجه تنها مختص به بهزیستی نمی شود و تمامی ارگان های دولتی و غیر دولتی با مشکلات مالی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: در بودجه سالیان قبل کشور به بودجه برای معلولان و مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) توجه بسیار ویژه ای شده است و نسبت به گذشته بودجه بیشتری به این حوزه اختصاص یافته اما سعی خواهیم کرد در بودجه های جدید کشور به این بخش تاکید بیشتری کنیم تا بتوان اعتبارات بیشتری برای این قشر از جامعه جذب کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اشتغال زایی و درآمد زایی برای معلولان اظهار داشت: بیشتر معلولان برای خود درآمد زایی کرده اند و بر حسب مهارت های که دارند برای خود ایجاد اشتغال کرده اند و دولت نیز با پرداخت تسهیلات کم بهره به آن ها کمک کرده است.

اعزازی در پایان با بیان اینکه مسئولان می بایست با تمام امکانات از قشرمعلولان حمایت کنند، گفت: از فرماندار بناب در خواست می کنیم جلسات بیشتر با حضور معلولان برگزار کنند تا از نزدیک مشکلات و درخواست های این عزیزان را بررسی و برای حل آن ها پیگیری بیشتری انجام بدهیم.

در ادامه این مراسم رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن  ۱۲ آذر روز جهانی معلولان گفت: در این شهرستان ۲ هزار و ۸۲۴ معلول شناسایی شده اند که حدود هزار ۱۰۰ نفر از این افرار معلولان جسمی و حرکتی تشکیل میدهند.

درنا درخشی با اشاره به این که در حوزه توانبخشی ۷ مرکز فعال در سطح شهرستان وجود دارد گفت: این مراکز در حوزه های مختلف به معلولان خدمات دهی می کنند و  همچنین  مراحل راه اندازی انجمن معلولان در بناب در حال طی شدن است که در آینده نزدیک فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه شعار امسال بهزیستی ارتقا مشارکت افراد دارای معلولیت برای دست یابی و توسعه فراگیر عادلانه و پایدار است، گفت: اداره بهزیستی بناب در طول سالیان گذشته از تمام ظرفیت خود برای حال مشکلات مددجویان و معلولان تحت پوشش خود بهره برده است و قطعا این کار با توان مضاعف ادامه خواهد داد.

گزارش تصویری؛

انتهای گزارش/ داود زیبائی