فرماندار بناب با اشاره به اینکه خانواده به عنوان کوچکترین نهاد جامعه تعریف می شود، گفت: توجه به این نهاد و تلاش برای ثبات آن کاهش آسیب های اجتماعی را در بر خواهد داشت.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: طرح توانمند سازی زنان خانوار با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف توانمند سازی زنان سرپرست خانوار انجام می شود.

فرماندار بناب با بیان اینکه خانواده به عنوان کوچکترین واحد ارکان جامعه بسیار مهم و حیاتی است، گفت: خانواده پایه و اساس تشکل های جامعه را تشکیل می دهد و اگر در توانمند سازی این نهاد در حوزه اقتصادی، علمی و آموزشی بیشتر کار شود، جامعه از خطراتی مانند افزایش آسیب های اجتماعی در امان خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در حدود ۳۰ درصد از معیشت مردم شهرستان بناب از طرق درآمدهای حاصل از کشاورزی تامین می شود، اذعان داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی، نزدیک بناب به دریاچه ارومیه و تامین آب مورد نیاز کشاورزی، دولت در این شهرستان در طول سالیان اخیر سعی کرده است معیشت مردم را از حوزه کشاورزی به سوی صنعت و کارهای خدماتی سوق دهد.

رفیعی افزود: در همین راستا ۵ صندوق خرد زنان روستایی با هدف آموزش و اعطای تسهیلات کم بهره در روستاهای آخوند قشلاق، زوارق، ینگی کند، قره چپق و چپقلو به وجود آمده است که ۲۸۰ نفر از بانوان این روستا ها در این صندوق ها در بخش های صنایع دستی، کشاوری و فرآوردهای محصولات کشاورزی، قالیبافی، خیاطی و غیره فعالیت می کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی یکی از پر بازده ترین حوزه های ایجاد اشتغال در کشور است، گفت: دولت سال ۹۷ با هدف اعطای تسهیلات در این حوزه ۱۲ میلیاد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار داده بود که بخش های زیادی از آن پرداخت شده است اما در سال جاری با وجود افزایش متقاضیان در این حوزه اعتبارات کمتری برای این شهرستان تخصیص داده شد.

فرماندار بناب تصریح کرد: تعاونی فرش شهرستان بناب با هدف حمایت از اشتغال روستایی شهرستان در دو سال اخیر ۴۵ میلیارد ریال از طریق بانک مهر ایران و از طریق صندوق کار آفرینی امید ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات را به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از زنان سرپرست خانوار یکی از مهمترین اهداف دولت محسوب می شود، گفت: توجه به مشاغل خانگی موجب ثبات خانواده و تقویت اقتصادی آن می شود و در نتیجه شاهد پایدار شدن جامعه خواهیم شد.

انتهای پیام/ داود زیبائی

انتهای گزارش/ داود زیبائی