فرماندار بناب با اشاره به رشد چشمگیر صادرات شهرستان در سال جاری گفت: خوشبختانه تا به امروز یعنی در طی 10 ماه گذشته صادرات بناب از مرز 200 میلیون دلار عبور کرده است.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفعیی صبح امروز در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان با بیان اینکه تمامی واحد های تولید شهرستان پویا و درحال فعالیت هستند، اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم های موجود طی بررسی ها و بازدید های میدانی انجام شده تمامی واحدهای تولیدی در سطح شهرستان پویا و سرزنده هستند و کار خود را ادامه می دهند.

فرماندار بناب با اشاره به رشد چشمگیر صادرات شهرستان بناب در سال جاری گفت: هدف گذاری صادرات بناب تا پایان سال جاری بر مبنای ۲۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده بود که خوشبختانه تا به امروز یعنی طی ۱۰ ماه در حدود ۲۰۰ میلیون دلار صادرات در این شهرستان انجام شده است و قطعا این رقم تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: میزان صادرات انجام شده در ۱۰ ماهه سال جاری از نظر وزنی ۱۳۰ هزار تن بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است که خبری بسیار خوب برای صنعت و صادرات شهرستان و استان است.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب از مراحل پایانی کارهای  اداری جهت واگذاری ۱۰۰ هکتار اراضی در شهرک صنعتی بناب به متقاضیان خبر داد و گفت: با همکاری دادگستری بناب و مسئول شهرک های صنعتی استان کار تغییر کابری این مقدار اراضی انجام شده است که امیدواریم طی ۳ الی ۴ ماه آینده این ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی می بایست در راستای رفع موانع تولید در شهرستان تلاش کنند، خاطرنشان کرد: از مدیران و مسئولان ادارات انتظار داریم از تمام پتانسل های خود از تولید کنندگان و سرمایه گذاران حمایت کنند و در صورت هر گونه مشکل، موضوع را در جلسه رفع موانع تولید شهرستان مطرح کنند تا فرمانداری تصمیمات و مصوبات نهایی را پیگیری و اعلام کنند.

فرماندار بناب در پایان با بیان اینکه توسعه صنعت و صادرات به نفع کل شهرستان خواهد بود، گفت: از شورا و شهرداری بناب درخواست داریم در حوزه صنعت همکاری بیشتری با سرمایه گذاران در برخی مفاد داشته باشند و قطعا شهرداری نیز می تواند از این حوزه درآمد بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/. داود زیبائی