"احسان عطایا " نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان روز پنجشنبه گفت: فرمانده شهید سپهبد قاسم سلیمانی نقش کلیدی در تقویت مقاومت در نوار غزه داشت که توانست ارتش رژیم صهیونیستی را شکست دهد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری “قدس”، عطایا سالگرد آزادسازی جنوب لبنان و فرار نظامیان صهیونیستی شکست‌ خورده از ضربات مقاومت را به مقاومت اسلامی و ملت لبنان تبریک گفت.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در خصوص روز جهانی قدس هم گفت که زنده نگه‌داشتن این روز بیانگر آن است که مسأله فلسطین، موضوع اصلی تمام ملل اسلامی است و تلاش برای آزادسازی آن نه تنها وظیفه مردم فلسطین بلکه این مسؤولیت بر دوش تمام مسلمانان قرار دارد.

وی از این روز به عنوان نقطه عطفی برای پیروزی علیه طرح‌ها و نقشه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا یاد کرد و افزود: موضع یکسان فلسطینی‌ها عامل اساسی برای به شکست کشاندن «معامله قرن» و جلوگیری از اجرای بندهای آن است.

وی همچنین راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در غزه را به عنوان صحنه‌ای شگفت‌انگیز در اتحاد ملت فلسطین دانست و گفت که این رویداد نشانه شجاعت بی‌نظیر آنان در برابر رژیم صهیونیستی است و نشان می‌دهد که آنان همچنان متعهد به آزادسازی سرزمین اشغالی‌ خود هستند.

عطایا تصریح کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از آنکه در اجرای معامله قرن شکست خوردند درصدد بر آمدند تا روند عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی تسریع کنند.

وی با بیان این که “موشک‌های مقاومت ارتش رژیم صهیونیستی را آشفته و وجهه آن را مخدوش کرد” افزود: محور مقاومت شهدای بسیاری را تقدیم کرد که نقش بسزایی در افزایش قدرت و تقویت جایگاهش داشته است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در لبنان تصریح کرد: شهدا ثابت کردند که حامی حقیقی و پشتیبان جدی در مقابله با طرح رژیم صهیونیستی و آمریکا بویژه در غزه هستند، شهری که موشک‌هایش، لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد و شهرک‌نشینان را برای حفظ جان از اصابت موشک، راهی پناهگاه می‌کند.