عصر امروز جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان با حضور نماینده مردم بناب فرماندار، بخشدار و سایر مسئولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب محمد باقری بنابی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات روستاهای شهرستان بناب با اشاره به در خواست مطالبات دهیاران از مسئولین، گفت: همه دهیاران روستاها بایستی در مسائل و مشکلات روستای خودشان بتوانند پیگیر و مطالبه گر بدون حاشیه باشند تا در این وضعیت بحرانی کشور بتوانند کاری پیش ببرند، چنانچه برخی دهیاران آنقدر بی مطالبه و بدون پیگیر هستند که حتی آنها را بنده نمی شناسم، که این خود از روند پیشرفت و حل مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: دهیاران اگر با قدرت مطالبه گری و تلاش ها و پیگیری های خود بتوانند در  همه زمینه ها اعم از؛ آموزشی،ورزشی و بهداشتی تا ۵۰ درصد پیشرفت کار را جلو ببرند ما نیز ۵۰ درصد جلو خواهیم آمد، هر مقدار تلاشی که انجام دادید به همان مقدار ما هم برای شما کمک خواهیم کرد پس سعی کنید بیشتر تلاش و پیگیر مشکلات باشید.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی به تداوم این جلسات اشاره کرد و افزود:  جلسات آتی نیز بایستی به صورت مستمر ومنظم، دهیاران همراه با رئیس شوراها تشکیل شود و نظرات آنها نیز در جلسه مطرح باشد.

باقری بنابی در ادامه با ارائه پیشنهاداتی جهت حل مشکلات روستاها عنوان کرد: برای بهتر نتیجه گرفتن از تشکیل این جلسات با تعیین زمان بندی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای برنامه های قابل اجرا، می توانیم در سررسید مقرر، اقدامات را حل نماییم.

وی همچنین به مشکل آب شرب بسیاری از روستاها اشاره کرد و گفت: باید به فکر چاه های قابل شرب جایگزین برای آب زرینه رود در مواقع بحرانی باشیم که اگر روزی زرینه رود قطع شد برای آب شرب خودمان چاره ای بیاندیشیم.

نماینده بناب مصرف سرانه آب شرب شهرستان بناب را افزایشی دانست و تاکید  کرد: روزانه ۲۴۰ لیتر مصرف سرانه هر شخص بنابی می باشد که این رقم آمار خیلی بالایی برای شهرستان می باشد و دهیاران بایستی از انشعابات متخلف و غیرمجاز جلوگیری کرده و آنها را به مراجع قانونی گزارش کنند تا صرفه جویی ها به عمل آید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئله گیر رایگان حذف شده است، ان شاالله تا یک ماه آینده در مجلس مشکل را حل خواهیم کرد تا بتوانیم گیر رایگان را تهیه کنیم.

در ادامه جلسه فرماندار بناب با ارائه گزارش و اقدامات انجام شده در روستا ها عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۲ تا امروز  ۳۸۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری هائاریز شده است که ۹۰ درصد این درآمدها صرف عمران و آبادانی روستا ها شده است.

امین رفیعی افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ تن گیر رایگان به دهیاری ها برای آسفالت ریزی بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع،جاده ها و معابر روستاهای بناب توزیع شده است بطوری که وضعیت آسفالت راه های روستایی از مناطق شهری بناب بهتر می باشد.

مقام عالی دولت به مشکلات تامین آب شرب روستا ها اشاره کرد و گفت: با توجه به  فرسوده بودن تاسیسات آب شرب و کمبود مخازن ذخیره سازی، مشکل آب شرب روستا ها را زیاد کرده و این موضوع ملزم به نوسازی تاسیسات و صرفه جویی بهینه در مصرف آب می باشد.

وی همچنین به مقاوم سازی و سند دهی واحد های مسکونی خبر داد و گفت:۷۰ درصد روستاییان برای واحد های مسکونی سند دهی شده اند و ۷ هزار و ۵۰۰ واحد یعنی ۵۳ درصد واحد های روستایی مقاوم سازی شده اند که اکثر روستاها در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله مقاوم هستند.

همچنین در ادامه جلسه بخشدار بناب از مشکلات روستا ها عنوان کرد و گفت: اکثر مشکل روستا ها تامین آب شرب و تاسیسات آن می باشد که با توجه به فرسوده بودن آنها دچار مشکلات زیادی شده ایم.

لعلی در ادامه افزود:  ورودی روستاها باید ساماندهی شده و تابلو گذاری و زیبا سازی ورودی بایستی در اقدامات آتی گنجانده شود.

گفتنی است در پایان جلسه تمامی دهیاران مشکلات خود را فرد به فرد با مسئولین در میان گذاشتند و روسای ادارات تمهیدات و مساعدت های لازم را انجام دادند.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده