جلسه ستاد مديریت مقابله با شيوع ويروس كرونا شهرستان بناب در سالن کنفرانس فرمانداري با حضور فرماندار و روئسای ادارات برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب؛ امین رفیعی صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به کنترل شیوع کرونا گفت: قبل از هر چیز تشکر و قدردانی خود را از کادر زحمت کش درمان و نیرو های نظامی و انتظامی و همه ی عوامل زحمت کش در مبارزه با شیوع کرونا تلاش کردند را اعلام می نمایم که اگر امروز وضعیت شیوع کرونا در بناب رو به سفید شدن است در سایه ی تلاشهای شبانه روزی این عزیزان می باشد.

فرماندار بناب با اشاره به نزدیک شدن ایام سوگواری سالار شهیدان و برگزاری مراسمات مذهبی در شهرستان تصریح کرد: با توجه به شرایط روز جامعه باید تمهیدات اساسی انجام پذیرد تا نسبت به شیوع بیماری کرونا بتوانیم در شهرستان، مقابله جدی نماییم.

رفیعی افزود: ابلاغ دستورالعمل ها بصورت کلی صار شده است که با توجه به آن بایستی مراسمات در فضای باز صورت بگیرد و یا اگر در مساجد باشد باید با ظرفیت ۱/۳ آن برگزار گردد.

فرماندار بناب در ادامه گفت: به هیچ عنوان صرف شام و نهار در مراسمات صورت نخواهد گرفت و احسان و نذورات بایستی بصورت جیره خشک و یا در ظروف یکبار مصرف پخش گردد.

مقام عالی دولت در شهرستان، تجمع هیات عزاداری در میادین اصلی را ممنوع اعلام کرد و گفت هیات مذهبی بایستی هر کدام در محل های خود و فارغ از جابجایی از مکانی به مکان دیگر برگزار گردد و مسئولین هیات ها حتما برای مقابله با ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی را سر لوحه خود قرار داده و همکاری لازم را انجام دهند.

دکتر نیرپور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در ادامه جلسه گفت: از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان تاکنون ۵۶۵ مورد بستری در بیمارستان امام (ره) داشتیم، که متاسفانه ۴۸ نفر در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: فعلا ۱۱ نفر بستری در بیمارستان داریم که ۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه و ۸ نفر در بخش کرونا بستری هستند و در این مدت بالای ۴۵۰۰ نفر مورد ارزیابی و تست کرونا قرار گرفته اند، ۱۳۸۵ مورد PCR مثبت اعلام شده که ۱۱ نفر فعلا بستری هستند، ۴۸ نفر فوت شده و بقیه نیز با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده یا بصورت قرنطینه خانگی بهبود یافته اند.

نیر پور در  خاتمه تصریح کرد: فعلا وضعیت در شهرستان بناب با توجه به کنترل خوب و رعایت ضوابط بهداشتی و از طرف مردم در وضعیت زرد قرار داریم و انشاءالله در حال عبور از این وضعیت به سمت سفید شدن هستیم؛ لکن چه بسا این وضعیت خدای ناکرده به علت اینکه مردم کرونا را تمام شده تلقی کنند و مجددا شاهد فاجعه انسانی شویم و به مردم عزیز اعلام می کنم کرونا فعلا تمام نشده است و نباید رعایت ضوابط بهداشتی و دستورالعمل ها را ترک کنیم. تجمعات انسانی نباید صورت بگیرد.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده