در جریان سال ۹۳ طی بازدیدهای به عمل آمده از ۱۰ هزار مراکز عرضه مواد غذایی، تاکنون بالغ بر ۲۰ تن گوشت و مواد غذایی غیربهداشتی در این شهرستان کشف و معدوم شده است.

در جریان سال ۹۳ طی بازدیدهای به عمل آمده از ۱۰ هزار مراکز عرضه مواد غذایی، تاکنون بالغ بر ۲۰ تن گوشت و مواد غذایی غیربهداشتی در این شهرستان کشف و معدوم شده است.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، رئیس اداره دامپزشکی بناب در نشست کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب، از اقدامات صورت گرفته در این بخش گزارشی را ارائه و تصریح کرد: برای نظارت بر اماکن بهداشتی و غذایی شهرستان در جریان سال ۹۳ بالغ بر ۱۰ هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز عرضه مواد غذایی انجام شده است که تاکنون بالغ بر ۲۰ تن گوشت و مواد غذایی غیربهداشتی در این شهرستان کشف و معدوم شده است.

مهدی حامی افزود: بالغ بر ۵ تن مواد غذایی غیربهداشتی طی هفته جاری در این شهرستان شناسایی و کشف شده است که ۳ تن و ۶۶۳ کیلوگرم آن سنگدان مرغ بود و به صورت غیربهداشتی از سایر استان‌ها به این شهرستان وارد و قرار بود در بازار عرضه شود که با تلاش همکاران اداره دامپزشکی شهرستان بناب شناسایی و پس از ضبط نسبت به معدوم سازی آن اقدام شد.

وی سپس از تشکیل ۲۳ پرونده قضایی در این ارتباط در شهرستان بناب خبر داد و گفت: نظارت در ایام تعطیلات نوروز تشدیدتر نیز می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی بناب در لابه‌لای سخنان خود از دادستان و نیروی انتظامی بناب به خاطر همکاری‌های نزدیک در زمینه جمع‌آوری موارد غیربهداشتی تقدیر و تشکر کرد.

صیاد لطفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب نیز از فعالیت ۳۰ واحد کوره زغال‌پزی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: این واحدها که بدون داشتن هرگونه مجوزی آلایندگی زیادی را ایجاد کرده و سلامتی اهالی را به خطر می‌اندازند، همچنان در حال فعالیت هستند.

در ادامه نشست مقرر شد با واحدهای کوره زغال‌پزی که اقدام به آلودگی هوا می‌کنند، برخورد و نسبت به تعطیلی این واحدها اقدام شود.

انتهای یپام/ش