برخی مدارس دولتی در شهرستان بناب برای ثبت‌نام سال تحصیلی جدید از اولیاء دانش‌آموزان تقاضای دریافت وجه نقد و همچنین نبود ظرفیت مدارس برای ثبت نام در بیش از یک ماه مانده به شروع سال تحصیلی جدید، موجب نارضایتی خانواده‌ها شده و از مسئولین آموزش و پرورش بناب تقاضای رسیدگی به این مسئله را دارند.

به گزارش انعکاس بناب، دریافت پیام های متعدد روزانه از سوی، مردم جهت ثبت نام دانش آموزان به سال تحصیلی جدید در خصوص اخذ شهریه و تکمیل ظرفیت مدارس جهت نام نویسی، نارضایتی والدین را در پی داشته است.

براساس اظهارات مخاطبان انعکاس بناب، برای ثبت نام بچه ها، مدارس اعلام آمادگی برای ثبت نام را نمی کنند و با پر شدن ظرفیت مدرسه و نبود جا برای ثبت نام، صحبت می کنند و والدین را برای ثبت نام به روزهای دیگری موکول می کنند که شاید ظرفیت برای ثبت نام باز باشد و همین روند طی میگردد تا اینکه نارضایتی مردم را بوجود می آورد.

با توجه به اینکه شهرستان بناب به مهد علم و دانش معروف است و عالمان و دانشمندانی از خود تربیت و به جوامع علمی فرستاده است آیا امروزه اینگونه پذیرای داوطلبان علم و اندیشه در این شهرستان را میخواهد به آغوش بکشد! به طوری که مدارس به طالبان علم و دانش جواب رد داده و قصور را به عهده اداره آموزش پرورش انداخته و این اداره هم بیان کننده اینکه مشکل از طرف ما نیست باید زودتر اقدام می کردید، مگر با زودتر ثبت نام کردن مشکل حل می شود؟ آیا آمار دانش آموزان سال گذشته در دست همین اداره نیست که پیش بینی ثبت نام سال بعد را در برنامه خود داشته باشند؟ یا اینکه اونیکه زودتر خودش را به مدرسه میرساند و ثبت نام می کند باعث بیرون ماندن دانش آموز دیگری برای ثبت نام خواهد شد!

مشکل دیگری که چندین سال است گریبان گیر والدین می باشد اخذ شهریه در مدارس دولتی می باشد، با وجود اینکه هر ساله هم از طریق رسانه ها وزارت آموزش پرورش این عمل را ممنوع اعلام میکند ولی نتیجه چیز دیگری را نشان داده و شفاف سازی نمی شود.

در حال حاضر خانواده‌ها که عموما با شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی زیادی شده‌اند اغلب توانایی پرداخت این مبالغ را ندارد بنابراین ورود آموزش و پرورش شهرستان بناب برای حل این مسئله ضروری است و باید شفاف سازی شود که آیا مدارس دولتی اجازه اخذ شهریه دارند؟

متاسفانه در طول چندین سال اخیر دریافت شهریه از سوی مدارس دولتی به عناوین مختلفی همچون کمک به مدرسه، همیشه دردسر ساز بوده است که هر بار پس از تایید و تکذیب‌های فراوان اولیاء ناچار به پرداخت مبلغ مد نظر به مدارس شده اند، اما امسال وضعیت اقصادی مردم تعریف چندانی ندارد و نیاز است این مسئله با نظارت و دقت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده