معاون وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه ی خود به شهرستان بناب دو پروژه ی عمرانی را افتتاح و دو پروژه ی دیگر را کلنگ زنی کردند.

به گزارش انعکاس بناب دکتر مهرالله رخشانی مهر در سفر یک روزه ی خود به همراه دکتر صدقی مدیر کل نوسازی استان آذربایجان شرقی و مسئولان ارشد شهرستان بناب ، دو مدرسه جدیدالاحداث را افتتاح و دو مدرسه ی دیگر را کلنگ زنی کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل نوسازی مدارس کشور در آیین افتتاح این مدارس با بیان اینکه ۶۰ درصد مدارس کشور خیرساز هستند، گفت: خوشحالیم که امروز امورات آموزش و پرورش به دست مردم سپرده شده که موجب توسعه در  امر مدرسه سازی شده است.

رخشانی ممهر با اشاره به حمایتهای دولت از پروژه های مشارکتی، گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان برای پروژه های مشارکتی در نظر گرفته شده است و هر شهرستان  استان بدون محدودیت می تواند باجذب خیرین از این اعتبار استفاده نماید.

وی افزود: بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس در  سطح کشور به همت خیرین مدرسه ساز بنا شده است که نشان از توجه ویژه ی مردم به آموزش و پرورش را دارد.

نماینده ی مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه  در شهرستان بناب ۳۹ مدرسه ی فرسوده وجود دارد، گفت: باید دست در دست هم دهیم تا به کمک خیرین مدرسه ساز ، این مدارس را نوسازی و تجهیز کنیم.

حجت الاسلام باقری بنابی ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای  خیر بزرگوار، حاج جعفر اسمعیل ظفر  در تکمیل مدرسه ی ۶ کلاسه گفت: فضای آموزش مناسب در کیفیت آموزش تاثیر گذار بوده و قطعا برای آینده ی فرزندانمان مفید واقع خواهد شد، بنابراین مردم و خیرین باید همت کنیم تا فضای آموزش شهرستان بناب را نوسازی نماییم.

 فرماندار بناب نیز در اداممه بااشاره به محدودیت ها و شرایط اقتصادی دولت، گفت: شرایط اقتصادی کشور اممروز به گونه ای است که اگر تلاش وهمت خیرین مدرسه ساز نباشد در بحث آموزش با مشکل مواجه میشویم.

امین رفیعی ضمن قدر دانی از مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بخصوص خیرین شهرستان بناب، گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای نوسازی مدارس از سوی دولت محدود است، بنابراین به کمک خیرین بزرگوار نیاز داریم تتا ذکیفیت آموزش در مدارس را بالا ببریم.

وی افزود: خیرین همیشه در کنار دولت بوده اند فلذا دولت نیز باید توجه ویژه ای به مدرسه سازی داشته باشد.

_ افتتاح مدرسه و کلاس حاج اسماعیل ظفر

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور به همراه مسئولان استانی و شهرستانی، مدرسه ی ۶ کلاسه ی حاج  اسمعیل ظفر را افتتاح کردند. برای این مدرسه ی ۶ کلاسه، ۳۱میلیارد ریال هزینه شده و در زمینی به مساحت ۹۹۱ متر مربع و زیر بنای ۳۴۱ متر مربع در سه طبقه احداث شده است.

_افتتاح مدرسه ی ۶ کلاسه ی عمار روستای ینگی کند شهر خوشه مهر

در ادامه به نامه ی سفر یک روزه ی معاون وزیر  آموزش و پرورش، مدرسه ی خیرساز عمار اضافه شد.

_ کلنگ زنی دو مدرسه ی دیگر در بناب

مدرسه ی ۱۲ کلاسه ی دهخدا بصورت مشارکتی خیرساز به همت خیر بزرگوار آقای منصوریان توسط مسئولان به زمین زده شد.

در ادامه ی برنامه های امروز، مدرسه ی ۶ کلاسه ی دیزج پروانه از محل اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور کلنگ زنی شد.

گفتنی است بعد از این برنامه ها، معاون وزیر آموزش و پرورش  به همراه مسئولان شهرستانی از حوزه ی علمیه ی بناب و همچنین برخی پروژه های در حال احداث بازدید کرد.