امام جمعه بناب به ترویج و تبلیغ تجملات در رسانه ها اشاره کرد و گفت: بیشتر رسانه‌های داخلی اسراف و تجملات را ترویج می کنند و متاسفانه اسراف و تجملات در کشور غوغا می کند و اقتصاد کشور را فلج کرده است.

امام جمعه بناب به ترویج و تبلیغ تجملات در رسانه ها اشاره کرد و گفت: بیشتر رسانه‌های داخلی اسراف و تجملات را ترویج می کنند و متاسفانه اسراف و تجملات در کشور غوغا می کند و اقتصاد کشور را فلج کرده است.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، امام جمعه شهرستان بناب ظهر امروز در آیین خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به زندگی معنوی حضرت زهرا(س) الگو گیری زنان جامعه از این بانوی بزرگوار، گفت: زهرا (س) بانوی نمونه تمام عالمیان است او اسوه ایست عالم گیر و الگوی مطلق برای عالم بشریت حتی برای امام زمان (عج)

وی به ویژگی های حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: فاطمه (س) سراپا عصمت و طهارت، معرفت، توحید و عبودیت بود، و در شوهرداری هم الگوی نمونه ایست.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به حد و حدود آقا و خانم طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص)، تاکید کرد: طبق این فرمایش آقا مسئول امور بیرون خانه است و خانم مسئول امور درون خانه؛ اگر اینطور نباشد و آقا و خانم خانواده را به خوبی اداره نکند، پیامدهای آن در جامعه قابل مهار نخواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه مرد از دامن زن به معراج می رود؛ گفت: طلاق ها در جامعه بیداد می کند و خانه ها پر شده از اختلاف بین زن و مرد، که علت همه اختلافات و طلاقها این است که  وظایف ها شناخته نشده است.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه امروز در اکثر خانواده ها از محبت، صمیمیت خبری نیست، گفت: حضرت زهرا(س) در خانواده تلاش می کرد که حق و باطل به همدیگر قاطی نشود و همواره محبت و احترام و صمیمیت در آن خانواده حاکم بود، در آن خانه قلی زهرا(س) تربیت کرده است.

وی در عین حال تصریح کرد: اگر  خانه زهرا تجملاتی بود هرگز از آن خانه حسن و حسین(ع) و زینب(س) به بار نمی آمد. خانه ای که در آن مادیات و تجملات حاکم باشد، نابود میشود.

حجت الاسلام باقری بنابی افزود:خانه ای که غرق به تجملات، خوشگذرانی، پرمصرفی و ولخرجی شد چند روزی طول نمی کشد که تار و مار می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب ادامه داد: کسی که میخواهد نسلش ماندگار و اموالش مایه خیر و برکت شود، باید و باید سعی کند خانه و خانواده اش را فاطمی، حسینی، علوی، پرمحتوا، کم مصرف و قناعت گر و ساده زیست به بار بیاورد.

وی با بیان اینکه ولخرجی و اسراف مملکت ما را تار و مار کرده است، گفت: خبر نداریم مصرف های ما همش غیر عادی شده است و بی حدو حساب مصرف گرا شده ایم در حالی که نمی دانیم این اسراف و تجملات اقتصاد کشور را فلج می کند و دلت را زمین گیر میکند.

وی به توطئه های دشمن نسبت به ایران اشاره کرد و گفت: هیچ وقت دشمن برای ما قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود، نه سلاح هسته ای نه انرژی اتمی، همه اینها بهانه است،  نفس کشیدن ما ایرانیان برای آنها مرگ است.

وی با بیان اینکه امروز باید در مقابل این دشمن طوری زندگی کنیم که تحریم شکن باشیم، تاکید کرد:باید در امور زندگی خود طوری عمل کنیم در مصرف، در لباس، در هزینه ها، که تحریم برای ما اثری نداشته باشد.

حجت الاسلام باقری بنابی در خاتمه با تاکید بر اینکه اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بصورت صحیح و درست عمل کنیم، آن موقع تحریمهای دشمنان به این کشور اثر و معنایی نخواهند داشت، ابراز داشت: سرمایه هایی که بایستی در چرخه اقتصاد کشور برای تولید و اشتغال جوانان صرف شود، در جهت احداث خانه های عریض و طویل و مجلل به کار گرفته ایم و در حالی که از هیچ یک از این ساختمان ها نیز استفاده بهینه ای نمی شود و چنین کشوری تا ابد نمی تواند استقلال داشته باشد.

حجت الاسلام باقری‌بنابی در عین حال اظهار داشت: اولیای فرهنگ‌ساز نظام، خبره‌ها، اقتصاددانان کهنه کار داخل و خارج باید استمداد کنند تا اسراف در جامعه ریشه‌کن شود. رسانه ملی همت کند و به مردم درس صرفه‌جویی و قناعت را آموخته و اقتصاد مقاومتی را در عمل نشان دهند و قطعاً با این روش که در رسانه ملی شاهد هستیم، نمی‌توان به اقتصاد مقاومتی دست یافت.
وی تأکید کرد: با برگزاری همایش‌ها و سمینارهای پرخرج نمی‌توان به اقتصاد مقاومتی دست یافت و باید در عمل آن را ثابت کرد.
خطیب جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود از عدم اطلاع رسانی و پرداخت رسانه‌ها در مورد افزایش جمعیت پیر در کشور انتقاد و اظهار کرد: اگر وضعیت به این روال پیش رود، چیزی طول نخواهد کشید که جمعیت ۷۰ میلیونی کشور به ۳۰ میلیون نفر جمعیت پیر و عصا به دست کاهش خواهد یافت از این رو مسئولان و رسانه‌ها باید بیشتر به این امر بپردازند.
 

انتهای پیام/ش