استاندار آذربایجان شرقی بر تکمیل زنجیره صنعت فولاد در استان تأکید و ابراز امیدواری کرد اجرای طرح توسعه مجتمع فولادصنعت بناب، بستر لازم برای تحقق این مهم را فراهم کند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در نشست مسئولان اجرایی استان با گروه مالی گردشگری درخصوص طرح توسعه فولادصنعت بناب، گفت: آذربایجان شرقی به خاطر وجود زیرساخت‌های مناسب و زمینه‌های مناسب از جمله استان‌های مستعد برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: این استان از ضریب امنیت سرمایه‌گذاری بسیار بالایی در مقایسه با استان‌های دیگر برخوردار است و به دلیل موقعیت ژئوپولتیک خاص، در توسعه ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه نیز نقش ویژه‌ای دارد.

پورمحمدی از تبریز و آذربایجان به عنوان دریچه اقتصادی ایران اسلامی برای ورود به بازارهای جهانی و منطقه اقتصادی اوراسیا نام برد و اضافه کرد: همسایگی با کشورهای آسیای میانه و دسترسی به بازار چندصد میلیونی این منطقه از دیگر ظرفیت‌های کم‌نظیر و توجیه‌پذیر برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان، اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید در بخش‌های مختلف همچون صنایع فولاد و بخش معدن از جمله اساسی‌ترین اولویت‌های ماست و در این زمینه آماده حمایت و همکاری با سرمایه‌گذاران و بخصوص شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ و هولدینگ‌های اقتصادی هستیم.

پورمحمدی با بیان اینکه تمامی مدیران استان، پای کار و آماده همکاری با سرمایه‌گذاران هستند، افزود: طرح توسعه مجتمع فولاد صنعت بناب، رویدادی مبارک است که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک و با هدف تکمیل زنجیره تولید فولاد در قالب چهار طرح مجزا آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح عظیم صنعتی با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد ریال و ۴۳۰ میلیون یورو و با هدف اشتغال‌زایی مستقیم برای یک هزار و ۵۰۰ نفر و غیرمستقیم برای بیش از ۱۰ هزار نفر اجرا می‌شود.

اعضای هیأت مدیره گروه مالی گردشگری هم در این جلسه از آمادگی خود برای اجرای طرح توسعه فولاد صنعت بناب و همچنین تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری دیگر در حوزه معدن خبر دادند.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده