رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب از مشاهده گونه در معرض انقراض غاز پیشانی سفید کوچک در تالاب قره قشلاق بناب خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب از مشاهده گونه در معرض انقراض غاز پیشانی سفید کوچک در تالاب قره قشلاق بناب خبر داد.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، صیاد لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تالاب قره قشلاق یکی از تالاب‌های اقماری و چسبیده به دریاچه ارومیه است که محل زیست پرندگان مختلفی به شمار می‌رود و ۲۲ هزار هکتار مساحت دارد که خوشبختانه در اثر بارندگی‌های اخیر شاهد مهاجرت انواع پرندگان به این تالاب بودیم که به دلیل بهبود وضعیت زیستگاه شاهد ورود غاز پیشانی سفید کوچک (Lesser white-fronted goose) نیز به این تالاب هستیم.

وی با اشاره به اینکه غاز پیشانی سفید پرنده‌ای است آبچر که با توجه به اندازه کوچک و سفیدی مشخص روی پیشانی‌اش از سایر غازها قابل تشخیص بوده و کوچک‌ترین غاز از نوع خاکستری است گفت: تعداد این پرنده، در سطح جهانی، کاهش چشمگیری داشته است به نحوی که در زمره پرندگان در خطر انقراض قرار گرفته است.

به گزارش فارس تالاب قره‌قشلاق بناب از جمله تالاب‌های منحصر به فرد کشورمان است که ظرفیت‌های بسیار بالایی برای گردشگری دارد و تنوع زیستی موجود در این تالاب آن را به یکی از ایستگاه‌های مهم حیات طبیعی و وحشی تبدیل کرده است که همه ساله در فصل سرما هزاران پرنده مهاجر از مناطق دور دست به ویژه سیبری خود را برای زمستان گذرانی به این تالاب می‌رسانند.