فرماندار بناب از پرداخت وام خوداشتغالی به دو هزار و ۱۲۳ نفر در این شهرستان خبر داد.

فرماندار بناب از پرداخت وام خوداشتغالی به دو هزار و ۱۲۳ نفر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از مهر، ولی الله فرج اللهی شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال شهرستان بناب با بیان اینکه در این شهرستان تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار وجود دارد، افزود: باید باتوجه به ظرفیت های صنعتی و اقتصادی موجود در بناب برای اشتغال این جوانان چاره ای اندیشید.

وی سپس با تاکید بر اینکه ۱۸۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال وام اشتغال در قالب وام های خود اشتغالی مشاغل خانگی و سرمایه در گردش در بناب پرداخت شده است، افزود: ولی متاسفانه با همه این اوصاف اعتبارات مشاغل خانگی در بناب ناکافی است.

فرج اللهی از رتبه سوم شهرستان بناب در زمینه اشتغال در آذربایجان شرقی خبر داد و ابراز داشت: ما تعهد ۸۶ درصدی برای ایجاد اشتغال داده بودیم که توانستیم تا آخر بهمن ماه به قول خود در این خصوص عمل کنیم.

فرماندار بناب همچنین در این کارگروه بر ضرورت همکاری بانک ها با تولیدکنندگان و نیز کمک به ایجاد اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: درصد بالای سود بانکی به تولید ضربه می زند و درخواست پیش پرداخت از سوی بانک ها نیز مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان ایجاد کرده است.

فرج اللهی از تشکیل کمیته مدیران بانکی و ادارات اشتغال برای بررسی سرمایه در گردش و وصول آسان مطالبات معوقه خبر داد و گفت: برخورد متفاوت بانک ها در زمینه دریافت پیش پرداخت از متقاضیان وام اشتغال خانگی نیز از دیگر مشکلات این حوزه است که باید بررسی شود.