تعلل شورا و شهرداری بناب در پرداخت حقوق چندماهه کارگران، داد این قشر زحمت کش و مظلوم را درآورده است و آنان برای احقاق حق خود، همیشه ناگزیر جهت چاره‌اندیشی و الزام به پرداخت حقوق خود به پایگاه خبری انعکاس پناه بیاورند.

به گزارش انعکاس بناب، مشکل کمبود درآمد شهرداری‌ها، پرداخت نکردن مطالبات کارگران و پاس‌کاری کارگران میان پیمانکار و شهرداری، قصه پر غصه شهرداری بناب است که البته مساله تازه‌ای نیست.

کارگران شهرداری‌ بناب هیچگاه شرایط پرداخت حقوقشان مناسب نبوده و عدم پرداخت حقوق  طی سه ماه، آنها را آزرده خاطر کرده است که در این راستا به کرات پایگاه خبری انعکاس بناب بعنوان واسطه از طریق رسانه ای کردن این موضوع، حق و حقوق این قشر مظلوم را مطالبه کرده است.

یکی از کارگران معترض به عدم پرداخت چندماهه حقوق به خبرنگار انعکاس گفت: ما کارگران شهرداری از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستیم که با انجام کارهای خدماتی گذر عمر و کسب روزی حلال می‌کنیم.

وی گفت: نزدیک سه ماه است که شهرداری بناب ریالی حقوق به ما پرداخت نکرده است و هر زمان که به شهرداری مراجعه می‌کنیم با این پاسخ روبه‌رو می‌شویم که “نداریم”.

همچنین کارگر دیگری طی تماس با پایگاه خبری گفت: بیشتر کارگران شهرداری بناب برای تامین هزینه زندگی با مشکل روبه‌رو هستند و در وضعیت کنونی گرانی بازار، وضعیت کرونایی، بدون حقوق با مشکل روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: دستمان را جلو چه کسی باید دراز کنیم؟ ما قربانی وعده‌های شورا و شهرداری بناب شده‌ایم وقتی با دست خالی که حتی قدرت خرید نان را ندارم مجبور می‌شوم به خانه برم فقط دعا می‌کنم دختر و پسرم که سنی هم ندارند خواب باشند و دست خالی من را نبینند.

یکی دیگر از کارگران شهرداری با اشاره به عدم تعهد پذیری مسئولان در این راستا گفت: ما از دست شورا و شهردار جان به لب شده ایم، حقوق برج ۸ و ۹ ما رو ندادند و من کارگر نمیدانم بفکر اینترنت گوشی بچه‌ام یا قسط های عقب افتاده و یا بفکر سفره خالی زندگیم باشم.

وی ادامه داد: هیچ کسی در مجموعه شورا و شهرداری جوابگو نیست و در این وضعیت کرونایی حتی پول نان خالی هم نداریم، کدام مسئول این شکنجه را قبول می کند و نمیدانیم به کجا مراحعه کرده و درد خود را بگوییم حتی وقتی به شورای شهر زنگ میزنیم می‌گویند به امور اداری شهرداری زنگ بزنید بما ربطی ندارد، اگر ربطی ندارد دقیقا وظیفه شما چیست؟ قطعا تکلیفت را نمیدانی!

متاسفانه شهر رها شده و وضعیت زیبا سازی شهری و پروژه‌های نیمه تمام شهر بسیار نگران کننده است که همین امر سبب دلسردی مردم شده است ولی این روزها به دلیل نگرانی‌های که به دلیل شیوع کرونا برای مردم ایجاد شده کمتر نگرانی‌های خود را در راستای خدمات‌رسانی نامطلوب شهر بروز می‌دهند.

در همین راستا با تداوم گلایه کارگران، مسئولان شهرستان باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرده تا شورا و شهردار را ملزم به مدیریت بر منابع، با تأکید و توجه به پرداخت حقوق کارگران کنند چراکه صدها خانواده کارگران شهرداری چشم‌انتظار این اقدام و دریافت مطالبات هستند.

بی‌شک ایجاد یک رفاه نسبی و تأمین نیازهای اولیه زندگی یک کارگر از خواسته‌های به حق آنان محسوب می‌شود و باید تلاش شود با پرداخت به موقع حقوق آنان در این شرایط اقتصادی و تورم بالا این قشر آسیب پذیر دچار مشکلات معیشی نشود.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده