­سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی گفت: اگر رشادت‌های سردار سلیمانی نبود الان سوای شهرها و پایتخت‌های اروپا حتی جای جای آمریکا هدف حملات داعش قرار می‌گرفت.

به گزارش  انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، حسین امیر عبداللهیان در ویژه برنامه تیتر امشب شبکه خبر به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: به رغم اشتیاق همه دوستداران و عاشقان و مشتاقان سردار، به واسطه شرایط کرونایی با هماهنگی‌هایی که با ستاد ملی کرونا داشتم، بیشتر مراسم سالگرد سردار سلیمانی مجازی برگزار می‌شود.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی گفت: در ملاقات‌ها با مقامات غربی به آن‌ها گفته ام باید به ژنرال سلیمانی مدال بدهید چرا که اگر رشادت‌های او نبود الان سوای شهرها و پایتخت‌های اروپا حتی جای جای آمریکا هدف حملات داعش قرار می‌گرفت.

حسین امیر عبداللهیان افزود: همه برنامه‌های سالگرد به صورت مردمی و خودجوش، اما با هماهنگی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

او گفت: در مراسم حضوری، اما محدودی که روز جمعه با حضور شماری از شخصیت‌های خارجی و داخلی در فضای باز و با رعایت همه پروتکل‌ها برگزار می‌شود از «خاطره دست نوشته سردار سلیمانی» رونمایی می‌شود و قرار است این خاطره به ۷ زبان دنیا ترجمه و منتشر شود.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی گفت: در خود آمریکا هم دوستداران شهید سلیمانی در ۱۰۳ نقطه به صورت خودجوش برای سردار سلیمانی مراسم بزرگداشتی گرفته اند.

امیر عبداللهیان افزود: بیش از ۱۶ هزار عنوان برنامه بزرگداشت سردار دل‌ها در داخل کشور با حرکت‌های خودجوش خود مردم دارد انجام می‌شود، در جهان و دیگر کشورها هم از ۲ هفته پیش مراسم خودجوش سالگردها شروع شده است.

او در خصوص پیگیری قضائی عاملان و آمران ترور سردار حاج قاسم سلیمانی هم گفت: همه ظرفیت‌های قضائی فراهم آمد و کمیته‌های فنی و حقوقی تشکیل شد و همه مستندات به صورت دقیق و با ذکر همه جزئیات برای صدور کیفر خواستی جدی و بازدارنده و پشیمان کننده برای عاملان و آمران این عملیات تروریستی فراهم شده است و به زودی کیفر خواست صادر خواهد شد.

امیر عبداللهیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آینده نگری و افق دید شگفت انگیز سردار شهید اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ در جلسه‌ای که خدمت سردار بودیم ایشان گفت احساس می‌کنم که در کمتر از ۲ سال آینده روابط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی آشکار می‌شود و دیدیم که این اتفاق افتاد.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سلیمانی تاکید کرد: به اعتقاد من فعالیت‌ها و رشادت‌های سردار دل‌ها حداقل تا ۵ دهه آینده در منطقه همچنان تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر