عصر امروز جلسه بررسی مشکلات روستاهای شهرستان با حضور نماینده مردم بناب، فرماندار، بخشدار، برخی روئسای ادارات و دهیاران در محل فرمانداری بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، رضا لعلی در جلسه بررسی مشکلات روستا های شهرستان، با مطرح کردن موضاعاتی در خصوص دهیاری ها گفت: دهیار ها باید از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند، چراکه بعداز انجام ساخت و ساز، صاحب ملک خود را ذی حق دانسته و برخورد با این موارد نیز مشکل خواند بود.

وی با عنوان کردن ثبت نام کاندیداتوری شورای دوره ششم، گفت: افراد ذی صلاح با در دست داشتن برگه ی سوء پیشینه، خواهند توانست ۱۶ فروردین در دور جدید شوراهای اسلامی شرکت نمایند لذا از امروز در جهت کسب گواهی سوء پیشینه ی خود اقدام نمایند.

بخشدار بناب، در خصوص عوارض محلی نیز، با طرح این مطلب، افزود: دهیاران و شوراهای محترم باتوجه به اینکه در فصل تهیه ی عوارض محلی قرار دارند، باید نسبت به آماده سازی بودجه ی ۱۴۰۰ اقدامات لازم را مبذول دارند چرا که برای روستاهای با جمعیت بالای هزار نفر، دهیاران موظف به تهیه و تدوین برنامه ای پنج ساله هستند تا با هم فکری و مساعدت صاحبنظران، این برنامه ی مدون را به استاندار تقدیم نمایند.

ممنوعیت استفاده از مُهر شورا برای امورات غیر اداری نیز، موضوعی بود که لعلی بدان پرداخت و افزود: مهر شورا برای امورات اداری شورا می باشد و هرگونه استفاده از این مهر در اموری نظیر اختلافات، بیع نامه و… غیرمجاز است مگر اینکه استثنائأً در جهت تایید سکونت روستائیان مورد استفاده قرار گیرد.

بخشداری بخش مرکزی بناب از  شبکه فرسوده موجود در روستا ها از امور آب روستایی انتقاد کرد و گفت: مسئول متولی، تکلیف را مشخص نماید چرا که معضل شبکه فرسوده آب در روستاها پایانی ندارد و تاکنون هیچگونه اقدامی انجام نگرفته است و عملیات عمرانی روستاها با ضربه و خسارت شدیدی مواجه می شود.

در ادامه جلسه رئیس بنیاد مسکن شهرستان بناب با پاسخ به سوالات مطرح شده در خصوص تبصره های مذکور، در باره ی قیر رایگان گفت: امسال قیر رایگان در بودجه قید نشده بود اما با پیگیری های نماینده ی بناب، اصلاحیه ای در این خصوص انجام گرفت و به تایید و ابلاغ شورای نگهبان نیز رسید.

وی افزود: سهمیه ی قیر امسال خیلی کم است، بطوری که سهمیه ی قیر کل استان ۴۰۰هزار متر مربع است این در حالی است که تنها در شهرستان بناب، مقدار قیر مورد نیاز، ۲۱۰ هزار متر مربع می باشد اما استان از این مقدار، تنها ۲۰ هزار متر مربع آن را تقبل کرده است، در مقابل،مقدار مورد نیاز، تنها برای آسفالت آخوند قشلاق، ۳۰هزار متر مربع است.

داداش زاده تصریح کرد: طی مکاتبه ای که نماینده ی بناب با تهران داشته اند، مقدار ۲۰۰ هزار متر مربع قیر مازاد مطالبه شده است لذا با ذکر این مطلب، باید از سوی دهیاری و شوراها تعهدی مبنی بر عدم تخریب تا مدت معینی(۲_۳سال) داده شود که جلوی هزینه های اضافی گرفته شود.

گفتنی است که در این جلسه دهیاران روستاها نیز به مشکلات موجود روستا ها پرداخته و همچنین اکثر دهیاران از اقدامات تحسین برانگیز و تلاشهای شبانه روزی اداره برق شهرستان به جد تقدیر و تشکر نمودند.

انتهای پیام/