ظهر امروز جلسه بازآفرینی شهری با حضور نماینده مردم بناب، فرماندار، بخشدار، شهرداری های بناب و خوشه مهر و روئسای ادارات شهرستان بناب در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، یاسر داداش زاده ظهر امروز در جلسه با آفرینی شهری با اشاره به آخرین وضعیت طرح اقدام  ملی مسکن در بناب گفت: در طرح اقدام مسکن ملی در شهرستان بناب ۱۰۵۰ نفر ثبت نام کننده وجود دارد که حدودا ۳۲۷ نفر از آنها مدارک خود را جهت تکمیل ثبت نام ارائه دادند ولی متاسفانه این آمار نسبت به انتشار محل احداث مسکن ملی به عدد صفر رسیده است.

وی در ادامه افزود: زمان اعلام فراخوان، وقتی متقاضیان از محل مسکن ملی که در شهرک ولی عصر (عج) بناب خبردار شدند بلافاصله انصراف داده و با هزینه ۱۵۰ هزار تومانی در دفترخانه اسناد رسمی اقدام به لغو درخواست خود نموده  و پول های سپرده شده خودشان را از بانک تحویل گرفتند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بناب شهرک ولی عصر (عج) را مکان غیر کارشناسی برای طرح اقدام ملی دانست و افزود: برخی از متقاضیان حاضر به رفتن به روستا ها شده و اقدام نیز کردند ولی با توجه به شرایط فعلی حاکم در شهرک ولی عصر، این محل را برای این طرح برای خودشان تقاضا نمی کنند و عملا با این وجود مردمم شهرستان بناب از طرح اقدام ملی مسکن بی نصیب خواهند شد.

داداش زاده تقاضای زیاد برای مسکن در شهرستان بناب را مهمترین موضوع اعلام کرد و گفت: با وجود تقاضای بسیار شدید مردم برای مسکن در این شهرستان و عدم دسترسی آنها به طرح اقدام ملی مسکن، بنده با قطع یقین و کار تحقیقاتی اعلام می کنم که در آینده نه چندان دور شاهد یک افسار گسیخته از حاشیه نشینی در  بناب را خواهیم بود که هیچ کارشناسی نمی تواند عواقب آن را جمع کند.

رئیس بنیاد مسکن بناب در ادامه از شناسایی چند مورد در سطح شهرستان به  طرح اقدام ملی خبر داد و گفت: طبق مصوبه دولت اگر در یک شهری در خارج از محدوده زمینی برای طرح اقدام ملی پیدا نشد می توان به داخل شهر ورود کرد که این امر نیز همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان را می طلبد و بنیاد مسکن  نیز در این امر حتی حاضر است هزینه زمین قابل احداث را به اداره راه و شهرسازی متقبل نماید تا مردم بناب از این فرصت  استفاده نمایند.

وی در خاتمه از تمامی مسئولین امر شهرستانی خواست نسبت به طرح اقدام ملی جدی عمل کنند چرا که شهر بناب بعنوان شهری زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محسوب شده و مورد حمایت قانون قرار می گیرد و اگر تعللی در این مورد از سوی شهرستان انجام گیرد مردم ما از این طرح بی بهره خواهند ماند.

انتهای پیام/ جعفر  کریم زاده