صبح امروز جلسه هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان بناب (طرح مبارزه با ویروس کرونا) با حضور فرماندار بناب، فرمانده سپاه، بخشدار، معاون فرماندار، رئیس هلال احمر در سپاه ناحیه بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز علی نیرپور در جلسه ی هماهنگی و پشتیبانی قرار گاه طرح حاج قاسم، با تقدیر و تشکر از دقت و حساسیت های فرماندهی محترم سپاه بناب و پیگیری های وی از فرایندهای سلامت شهرستان، که با نام نامی سردار سلیمانی جهت پیشگیری از شیوع کرونا بود، آن را بی بدیل خواند.

وی افزود: به زعم من، طی دو مورد سلامتی، در سطح کشور، عملکرد شاهکارانه ای را شاهد بودیم که یکی طرح فلج اطفال بود و با ورود بسیج به صحنه ی سلامت، توانستیم در طی یک هفته، فلج اطفال را در کشور ریشه کن کنیم و عملکردی مثال زدنی را ارائه کنیم به طوریکه سازمان های جهانی از آن الگوبرداری کردند؛ دیگری نیز طرح حاج قاسم سلیمانی در راستای کنترل شیوع کرونا بود.

رئیس شبکه ی بهداشت و درمان بناب، با عنوان ۱۷ مریض بستری در حال حاضر، جمع کل بستری ها را ۱۳۶۰ نفر خواند و گفت: از این تعداد، ۲۷۰ نفر فوتی داشتیم که ۱۴۶ نفر از ایشان با پی سی آر مثبت بستری شده بودند، چیزی که قابل توجه است سیر نزولی آمار بستری ها تا تاریخ ۹۹/۱۰/۱۱ بود به گونه ای که از ۸۸ نفر بستری به ۱۴ بستری نزول یافت، اما از تاریخ ۹۹/۱۰/۱۵ روند آهسته ی صعودی بستری ها شروع گردیده و امروز، با تعداد ۱۷ بستری مواجهیم.

علی نیر پور، با هشدار این مطلب، که ادامه ی این روند، به تعداد ۲۰ بستری خواهد رسید، افزود: اگر این رقم، وارد ۳۰ بستری شود, با نهایت تاسف، شاهد صعود تصاعدی و تعداد ۶۰ بستری را خواهیم بود، لذا اهمیت موضوع و تاکید بر ضرورت ادامه یافتن عملکردهای پیشگیرانه، بیش از پیش و قویتر از قبل خود را نشان میدهد.

وی با عنوان کردن ۵۱ هزار غربالگری در ۴۳ روز، به مساعدت سپاه و فرمانداری، ضمن ارج نهادن به همکاری ایشان، گفت: از تعداد مذکور، ۳۲۸ نفر به عنوان بیمار شناسایی شده اند که ۶۳ نفر از ایشان به بیمارستان ارجاع داده شده اند که در نوع خود عملکردی قابل قبول است اما تمامی تلاش ما بر بهبود بیش از پیش این عملکرد خواهد بود.

رئیس اداره ی بهداشت و درمان بناب، در ادامه، با گریزی به طرح خودجوش نیروهای سلامت بناب زده و افزود: این طرح، از سوی اداره ی بهداشت و سلامت بناب ارائه شده و با عنوان نمونه گیری های کور، در راستای طرح شهید سلیمانی، مشغول به کار خواهد شد؛ طرح مذکور در بخش پایانی خود قراردارد و با اضافه نمودن متنی جهت اختصاص بودجه ای مجزا برای آن، به وزارتخانه ارجاع خواهد یافت.

علی نیرپور، در خاتمه ضمن تقدیر از بسیجیان سلحشور، هلال احمر، صمت و سایر ارگانهای دخیل، عملکرد ایشان را قابل تقدیر پیش بینی کرد و گفت: طی طرح سردار سلیمانی، بسیج از ۱۰۰۰ واحد بازدید، تذکر و منجر به پلمپ داشته است؛ ۲۳ مورد از بازدیدها منجر به تعطیلی توسط اداره بهداشت گردیده است و ۴ مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شدن است، نیز ۱۸ مورد بازدید اکیپی نیز با هماهنگی فرمانداری ثبت شده است و در آخر، از ۲۱۰ رستوران و غذاخوری موجود در شهر نیز، ۴ بار بازدید به عمل آمده است.

 

انتهای پیام