بسته شدن پارکینگ کوی بنفشه بناب که چندین مشکل شهری را با خود یدک می کشد مردم و ساکنین را بیزار کرده است.

به  گزارش انعکاس بناب، معضل کمبود پارکینگ در بناب خصوصاً در هسته مرکزی شهر مشکل امروز و دیروز نیست. افزایش خودروها و موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، ساخت و ساز خانه‌ها و افزایش مجتمع‌های تجاری سبب شده مشکل کمبود پارکینگ به یک معضل اصلی در این شهر تبدیل شود.

از نظر مهندسی ترافیک، بهترین محل برای احداث پارکینگ در شهرها نزدیک ایستگاه های اصلی و مرکزی وسایل نقلیه عمومی، نظیر اتوبوس، راه آهن، مترو، پایانه های شهری و فرودگاه ها است ولی نه اینکه با یک کم کاری و قصور در پارکینگی مانند پارکینگ کوی بنفشه، بسته بمونه و خودروها در خود  پایانه پارک نمایند و این عمل با خودش هزارتا مشکل برای شهروندان بوجود بیاورد.

عدم فضای کافی برای پارک خودرو و همینطور افزایش تعداد پارک‌های دوبل در کوی بنفشه و خیابان‌های اصلی شهر علاوه بر اینکه ترافیک‌های سنگینی در هسته مرکزی شهر ایجاد می‌کنند، دردسرهای زیادی هم برای پلیس راهور رقم می‌زنند و این مشکلات نه تنها در سال‌های گذشته از سوی مسئولان شهری حل نشده بلکه روز به روز با افزایش خودروها در سطح شهر جدی‌تر نیز شده است.

پایانه کوی بنفشه یکی از مکان های شلوغ از لحاظ ترافیکی محسوب می شود که نیازمند هر چه سریعتر پارکینگ در این محل را می طلبد ولی متاسفانه پارکینگ تعبیه شده در آنجا بدلیل برخی مشکلات و شاید هم کم کاری مسئولین متولی و شورای شهر به تعطیلی کشانده شده است.

از طرفی ساکنین محله از پارک خودروهای شخصی در این محل اعتراضاتی را به پایگاه خبری انعکاس بناب مخابره کرده اند که این عزیزان را با مشکل عبور و مرور به منازل شان مواجه کرده است و با پارک خودروها در جلوی مسیر کوچه ها و محلات مانع رفت آمد می شوند.

حال سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا شهر بناب تاکنون پارکینگ طبقاتی و مجهز در هسته مرکزی شهر ندارد؟ چرا هیچ‌گونه تدبیری در طول این سال‌ها برای رفع این معضل نشده است؟ مردم بناب تا کی باید از نبود جا پارک دچار مشکل شوند؟ در این بین ساکنین کوی بنفشه چه کاری باید بکنند؟ آیا مسئولین راهکاری برای اهالی این محل پیش بینی کرده اند یا باید همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم کنند.

متاسفانه در غفلت مسئولان شهرداری و شورای شهر این موضوع مهم در طول سالیان گذشته نادیده گرفته شده و معلوم نیست مسئولان شهری بناب در این سال‌ها چه کار مفیدی در این شهر انجام داده‌اند، آیا رفع معضلات ترافیکی انتظاری زیادی است که شهروندان بنابی از مسئولان مطالبه می‌کنند؟

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده