برای عضویت در شوراها، امسال قرار است از ثبت نام کنندگان آزمون برگزار شود.

در سخنان بزرگان آمده است که مردم در کل دو دسته اند: یک دسته اهل مطالعه کتاب و روزنامه و مداقه هستند تا چیزی به معلوماتشان اضافه شود؛ دسته دوم همه‌چیز را می‌دانند و همان مصداق همه‌چیز را همگان دانند، هستند!

اخیرا عضو کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح مصوبه اعضای کارگروه تخصصی کمیسیون شوراها، اظهار داشت: در تبصره ۳ ماده ۴ قانون انتخابات مصوب شد، قبل از نام‌نویسی کاندیداها آزمونی مرتبط با قوانین عمومی و شهرداری‌ها برگزار شود تا داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در این آزمون شرکت کنند. کاندیداها باید حد نصاب قبولی را کسب کنند تا بتوانند در رقابت‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور داشته باشند.

با توجه به این مصوبه آیا دسته دوم همه چیز دان را می شود راضی کرد که آزمونی در کار است و برای ورود به خدمت باید تست شوید؟!

واقعا برای این دور زمانه چی شده است؟! یکی می خواهد با تمام سنگینی تجربه ای که دارد ( آنقدر سنگین که زیر فشار له شده است) وارد خدمت رسانی به مردم در آباد کردن شهر با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی شود که این کمیسیون شوراهای مجلس می خواهد از این نفر دسته دومی آزمون گرفته و راهی خدمت کند، نمیدانم این کمیسیون می خواهد چه چیز را ثابت  کنید؟!

مگر این کمیسیون نمی داند که این عزیزان پیش مردم امتحان خود را پس داده اند و نیاز به آزمون ندارند که بساط آزمون و مداد سیاه مشکی پررنگ نرم راه انداخته و خلوص نیت افراد را خدشه‌دار کرده است!

این عزیزان دسته دومی و کوله باری از تجربه، امتحانشان را پیش مردم پس داده‌اند و نور چشم ما هستند، دلیل نمی شود که چهار یا پنج نفر از اعضا در شهر های مختلف دستگیر شده و گوشه ای از زندان نشستند خدمات یک عده دیگر را زیر سؤال ببریم!

مطمعنا در این میان هم پای مافیای کنکور هم وسط کشده می شود که چهارتا جزوه و نمونه سؤال این لابه‌لا به فروش برود و چهار نفر نان بخورند و حسابشان گردش میلیاردی کند، چیز خاصی نیست بلاخره اون بالا بالا ها مافیا هست کاری نمی شود کرد آنها خودشان حساب کتابی دارند که ماشین حساب ما قادر به حسابشان نیست.

حال اگر دو سه روز دیگر رسانه ملی یا رسانه های خبری با عنوان ” کافیست با ما شورای شهر شوید! “، ” کتاب‌های بنفش و خاکستری مخصوص جمع‌بندی آزمون شوراها “، ” رتبه های برتر شوراها “، ” سوالات طبقه بندی شورای شهر” و … تبلیغات کردند اصلا جا نخورید!!

پیشنهاد می شود این برنامه ای که آزمون برای شوراها تدبیر شده است در سایر نهاد ها هم این بساط را پهن کنند مثلا در انتخاب وزیر، مدیر کل و رئیس ادارات و ارگانها که حداقل یک آزمون شفاهی برگزار بشه که ببینند دوستان در مورد مشکلات روز جامعه خبر دارند و گرانی ها را احساس می کنند و حتی آیا می توانند قوانین راهنمایی و رانندگی را در سطح شهر رعایت کنند؟!

 

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده