رئیس‌جمهور گفت: تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است و اگر هر جناح، فرد و گروهی یک ساعت پایان تحریم را تاخیر بیندازد، این خیانت به تاریخ ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول یکساله گذشته کمیته‌های ستاد ملی مقابله کرونا جلسات متعددی داشتند و قرارگاه فعالیت مستمری انجام داد. وزارت بهداشت در خط مقدم بود اما همه پشتیبانی کردند.

روحانی گفت: در کرونا همه کشورها دچار مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شدند. این پاندمی تنها سلامت را مورد حمله قرار نداد بلکه زندگی مردم را هم مورد تهدید قرار داد. ما برای هریک از این‌ها برنامه ریزی‌هایی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ما می‌دانستیم هیچ کشوری برای مقابله با کرونا ما را یاری نخواهد کرد، گفت: در زمینه واکسن هم می‌دانستیم در نقل و انتقال پول مشکلات زیادی است اما همه این کارها انجام گرفت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگر آماده‌تر است، گفت: آمریکایی‌ها بارها اعلام کردند که راه دولت قبلی غلط بوده است و باز هم بیان کردند می‌خواهیم به مسیر تعهد و برجام برگردیم البته این گفتن‌ها برای ما کافی نیست و منتظر عمل هستیم.

روحانی گفت: تأخیر در برداشتن تحریم خیانت است و اگر هر جناح، فرد و گروهی یک ساعت پایان تحریم را تأخیر بیندازد، این خیانت به تاریخ ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن فرد و جناح باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد: تحریم یعنی تضییع حقوق مردم و باید جلوی تضییع حقوق مردم را بگیریم. امیدواریم آن قلیتی که دنبال سنگ اندازی در این راه هستند توبه کنند و دست بردارند و عیدی که به مردم می‌دهند این است دست از تخریب بردارند و اگر بردارند، دولت بلد است این تحریم را پایان دهد.