صبح امروز جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، بخشدار مرکزی، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس شبکه بهداشت و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، شهریار فتحی صبح امروز در جلسه اضطراری ستاد کرونا وضعیت شهرستان را رسما قرمز اعلام کرد و گفت: ویروس منحوس کرونا از اول ورود تا به الان بصورت بی رحمانه و فجیع جان شهروندان و نزدیکان را گرفته است تا اینکه با هوشیاری و وحدت مردم و خدمتگزاران عرصه سلامت، یکه تازی این ویروس در پیک های گذشته شکسته شد.

وی در ادامه افزود: امروز نیز در این شرایط جنگی کرونا و قرمز شدن شهرستان می طلبد که همدلی و وحدت میان تمامی اقشار جامعه بحران را کنترل کرده و در حفظ جان و سلامتی یکدیگر قدم برداریم.

فرماندار بناب با تاکید بر اجرای محدودیت های جدید کرونایی در شهرستان اظهار داشت: واقعا دلمان خون شد وقتی خبر قرمز شدن شهرستان را شنیدیم چرا که در این شرایط باید دوباره فداکاری های برخی ها از جمله اصناف شهرستان که در کنترل این بیماری همیشه نقش اصلی را داشتند دوباره با جهادی دیگر ایفای نقش کنند و با گذشت و فداکاری از مال و کسب کار خود نجات بخش هم نوع خودشان خواهند شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان خطاب به تمامی روئسای ادارات در جهت کنترل بحران گفت: صحبت کردن در این جلسه خیلی راحت است مهم این است که خود را در میدان عمل نشان دهیم و در مواقع ضروری آستین بالا زده و شبانه روزی و جهادی عمل کرده  چرا که در این میدان به همه از مردم، بسیج، نهادها تا ارگان ها نیازمندیم و مسئولین ادارات بایستی از جلسات غیر ضروری حتما پرهیز کرده و در کنترل حضور ۱/۲ کارکنان در اارات خود تدابیر لازم را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: هیچ مسئولی حق دورکاری کرونایی را ندارد و در صورت مشاهده حتما برخورد خواهد شد چرا که خون ما رنگین تر از خون شهروندی که در بیمارستان در حال جان دادن است نمی باشد، همه در میدان جنگ بایستی آماده باش شده و فرماندهی عملیات حتما بایستی در ادارات خود عهده دار و جلو دار میدان باشد و لوغیر با شکست مواجه خواهد شد.

فتحی با انتقاد از عملکرد شهرداری در این شرایط کرونایی افزود: کار شهرداری  خیلی مهم و فراوان در تمامی عرصه ها است جایی که مدیریت شهری از سیر تا پیاز بدست این نهاد می باشد و انتظار داشتیم در این مدت با پیشنهادات و راه حل ها جهت مدیریت و کنترل این بحران ما را یاری نمایند و همچنان امیدوار و منتظر اینگونه واکنش در این بحران از این ارگان هستیم.

گفتنی است در این جلسه مقرر گردید طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا به غیر از مشاغل گروه ۱ تمامی گروه ها از فردا تا دو هفته تعطیل شده و با متخلفین به صورت جد برخورد شود و ادارات نیز با ۱/۲ نیرو با صلاحدید رئیس اداره فعالیت کنند.

انتهای پیام/ جعفر کریم  زاده