رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان با بیان اینکه هدف اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در قدس، رهایی نتانیاهو از بن بست است، گفت: آینده مقاومت درخشان است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر،گروه بین الملل: اقدامات خصمانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و قدس اشغالی مدتی است که تشدید شده است. شهروندان فلسطینی کرانه باختری روز دوشنبه در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و شهر قدس، تظاهرات برپا کردند. در پی ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل مسجدالاقصی، دهها شهروند فلسطینی نماز ظهر را در باب الاسباط برگزار کردند.

معترضین فلسطینی در حمایت از مسجدالاقصی شعار سر می دادند و با حمل پلاکاردهایی حمایت خود را از فلسطینیان ساکن منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی ابراز کردند. جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که ملت فلسطین گزینه های خود را قطعی کرده است و مقاومت تنها راه حل در برابر رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی اظهار داشت: مقاومت در آمادگی کامل قرار دارد و هرگز در برابر صهیونیستها و تجاوزاتشان دست بسته نخواهد بود. وی خاطرنشان کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد توطئه های ضد فلسطینی اشغالگران صهیونیست در بیت المقدس محقق شود.

به دنبال درگیری های شدید در قدس اشغالی تاکنون بیش از ۳۰۰ فلسطینی به شدت زخمی شده اند منابع فلسطینی اعلام کردند که شمار مجروحان درگیریها در مناطق مختلف فلسطینی از جمله کرانه باختری و قدس به ۷۱۴ نفر افزایش یافته است. جنبش «جهاد اسلامی» بیانیه ای را در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی منتشر کرد.

این جنبش اعلام کرد: این تجاوزات بدون پاسخ باقی نخواهند ماند. در این بیانیه آمده است: بی تردید انتفاضه مردمی در سراسر فلسطین اشغالی شعله ور خواهد شد. ما خواستار مواجهه فراگیر با صهیونیست ها هستیم.

در همین ارتباط، خبرگزاری مهر گفتگویی را با «شیخ ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان انجام داد. وی در این خصوص گفت: ملت فلسطین ثابت کرد که ملتی شجاع و شرافتمندی است. این ملت بر اردوگاه صهیونیسم پیروز شد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در ادامه یادآور شد: ملتی که نیرومند است، این قدرت و اقتدار آن در نهایت به پیروزی می انجامد. ما معتقدیم که آینده درخشانی در انتظار مقاومت و ملت فلسطین است.

نشانه های فراوانی وجود دارد که جملگی نشان می دهند در آینده پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی متعلق به فلسطین خواهد بود وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد آینده از آن ملت فلسطین و مقاومت اسلامی است. رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان با انتقاد از کسانی که مسیر عادی سازی با دشمن صهیونیستی را ادامه می دهند، افزود: جوانانی که امروز با رژِیم صهیونیستی در فلسطین درگیر هستند، از شهامت و شرافت برخوردارند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در ادامه تأکید کرد: اقدامات خصمانه صهیونیستها در اراضی اشغالی نشأت گرفته از ضعف و چالش های داخلی رژیم صهیونیستی است. هدف واقعی اقدامات سرکوبگرانه در منطقه شیخ جراح و مسجد الاقصی این است که نتانیاهو از بن بست کنونی رهایی یابد.

شیخ ماهر حمود همچنین عنوان کرد: نباید این مسأله را فراموش کرد که صهیونیست ها ذاتاً ترسو بوده و به دنبال فرافکنی هستند. واقعیت این است که اسرائیل خود را در میان چالش ها محاصره شده می بیند.