ظهر امروز آیین کلنگ زنی ککنار گذر شرقی شهرستان بناب با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر خیرالله خادمی ظهر امروز در آئین کلنگ زنی پروژه  کنار گذر شرقی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی نماینده پرتلاش شهرستان و همچنین مسئولین و مردم فهیم بناب در پیگیری های اجرای این پروژه خواست، در طی اجرای این پروژه نهایت همکاری را با این وزارت داشته باشند تا حدالامکان پروژه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه در سطح شهرستان و منطقه افزود: این پروژه عملا ترافیک را در کوریدور شمال به غرب از تبریز به میاندواب و کردستان کاسته و بار ترافیکی را جمع خواهد کرد و همچنین  از تصادفات ورودی شهر که یکی از پر حادثه ترین نقاط به حساب آمده بود جلوگیری خواهد نمود و تردد از کنار شهرستان بناب روانه استان های آذربایجان غربی و کردستان خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: طول این پروژه با ۲۰ کیلومتر که در طی مسیر با ۳ تقاطع غیر هم سطح و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان و در حدود ۴ سال انجام خواهد شد.

دکتر خادمی افزود: در این مرحله از مسیر به طول ۱۰ کیلومتر در قطعه اول با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان شروع شد و امیدواریم بعد ۳ ماه قطعه دوم نیز بعد انتخاب و قراردادد با پیمانکار جدید شرع خواهد شد.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده