شهردار بناب در جهت ارائه گزارش عملکرد 10 ماهه خود با اصحاب رسانه شهرستان بناب نشست خبری برگزار کرد.

جواد نظام پرست عصر روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه خود در شهرداری بناب گفت: در این مدت واقعا در شرایط بحرانی فعالیت کردیم به طوری که در طول این ده ماه چندین بار زمزمه تغییر بنده در شورای شهر به گوش می رسید و این قضیه کل شهرداری را در بحران قرار می‌داد.

شهردار بناب با بیان اینکه همیشه روبه جلو رفتیم گفت: هسته شهر بافت قدیمی دارد در کل باید نوسازی و بازسازی شود، هیچ وقت زیرساخت‌ها قوی نبود و این مورد شهرداری را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

وی از آغاز طرح ممیزی در شهرداری بناب خبر داد و گفت: قرار داد این طرح بسته شده و هم اکنون کارشناسان در شهرداری مستقر هستند و به صورت پایلوت این طرح را در چند نقطه شهر شروع کرده‌اند در واقع می‌توان گفت طرح ممیزی یک کار اساسی در مدیریت شهری بود که باید عملی می شد.

نظام پرست اجرای طرح ترافیکی، پایش اموال شهرداری و تکمیل طرح جامع بناب را از دیگر کارهای خود در طول مدیریت عنوان کرد و گفت: طرح جامع در سال ۹۶ آماده تصویب بود اما با اعتراضاتی که وارد شد تصویب این طرح به تاخیر افتاد و امروز ۷۰ درصد خواسته ها و معیارها حل و فصل شده است، همچنان برخی ابهامات باقی است که همکاران ما در تلاشند این ابهامات را نیز برطرف کرده تا طرح به تصویب کامل برسد.

شهردار بناب با اشاره به وضعیت مالی شهرداری بناب گفت: از ۵۰ میلیارد بدهی شهرداری بناب حدود ۱۴ میلیارد آن در این ده ماه پرداخت شده است و امروز با افتخار عرض می کنم در سایه تلاش مجموعه شهرداری بناب ۲۵ درصد بدهی‌های شهرداری در این شرایط اقتصادی تسویه شده است.

وی درآمد شهرداری در ۴ ماهه ابتدای سال جاری را ۲۰۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در مدت مشابه سال قبل این رقم ۱۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بود که اگر مقایسه کنیم در سال جاری درآمد شهرداری بناب ۷۰ درصد افزایش داشته است.

نظام پرست در عین حال تصریح کرد: اگر با این روند پیش برویم قطعاً شهرداری بناب آینده روشنی خواهد داشت و امسال نه تنها بودجه ۹۰ میلیاردی را محقق خواهیم ساخت بلکه این رقم بالاتر هم خواهد رفت.

شهردار بناب با بیان اینکه شهرداری رو به احیا شدن است گفت: در راستای چابک‌سازی نیروی انسانی در مدت مدیریت بنده حقیر ۲۸ نفر از کارکنان را بازنشست کردیم و هم اکنون شهرداری بناب ۳۴۴ نفر نیروی انسانی دارد.

کلیددار شهر بناب در ادامه ارائه گزارش عملکرد خود افزود: برای اینکه شهرداری بناب را از انباشت بدهی نجات دهیم در این ده ماه هیچ خریدی را نسیه انجام ندادیم و تمامی خریدها نقدا پرداخت شده است.

وی با اشاره به علت عدم اجرای پروژه های بزرگ در بناب گفت: واقعاً نبض شهرداری بناب نمی کشد که در این شرایط پروژه بزرگی را اجرا کرد اما در سال جاری حدود ۱۷۰ میلیارد ریال فروش املاک را در برنامه داریم که با فروش این املاک می توان کارهای عمرانی بزرگی را آغاز کرد.

شهردار بناب از آسفالت ریزی ۵۰ محله در بناب خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه مدیریت حقیر ۵ هزار و ۳۰۰ تن آسفالت‌ریزی انجام شده است و ۴۰ درصد شهرستان نیز لکه گیری شده است.

شهردار بناب ساماندهی میدان دواب، جدول گذاری کمربندی بعثت، پله گذاری تفرجگاه قره قشون، ساماندهی کارگاه تولیدی شهرداری و ساماندهی میدان پاسداران را از دیگر کارهای خود عنوان کرد و گفت: در صورتی که این روند در شهرداری بناب ادامه پیدا کند تا پایان سال ۱۴۰۰ مشکلات عظیم شهرداری برطرف خواهد شد از طرفی مردم نیز باید همکاری کرده و صبر داشته باشند.

نظام پرست از عقد قرارداد با سازمان همیاری در جهت اخذ گیر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: با این قرارداد آسفالت ریزی دیگر محلات را در برنامه داریم و از سوی دیگر محوطه خاکی حدفاصل میدان فرهنگیان تا پل سرداران نیز به زودی آسفالت ریزی خواهد شد.

شهردار بناب در خاتمه با آرزوی توفیق به شهردار بعدی بناب گفت: ما در این مدت سعی کردیم شرایط متعادل به شهرداری برگردد و تا حدودی در این مدت موفقیت های خوبی حاصل شده است و امیدواریم روند کنونی با همکاری و همیاری شورای شهر و شهردار آینده ادامه دار باشد تا شاهد کاهش مشکلات شهرداری باشیم.