صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس مزار شهدای گلگون کفن گلشن بابالار شهرستان بناب با حضور اعضای شورای اداری، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم غبار روبی و عطرافشانی شد.

به گزارش انعکاس بناب، اعضای شورای اداری شهرستان، نیروهای نظامی و انتظامی، بار دیگر در هفته دفاع مقدس با آرمانهای شهداء و انقلاب در گلشن بابالار تجدید بیعت کردند.

حجت الاسلام عبدالله طالبی در این مراسم معنوی با تبریک هفته دفاع مقدس به کلام امام خمینی رحمهالله تمسک کرده و گفت: حضرت امام «ره» می فرمودند دفاع مقدس گنجینه ای آموختنی از کرامات و ارزش هایی است که در همه دوره ها قابل استفاده است.

و ی یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس را «خودباوری» دانست و افزود: تکیه یک ملت به داشته‌ها و توان خود و عدم تکیه به بیگانگان، در جنگی که به نوعی غالب کشورهای دنیا در سوی دیگر آن حضور داشتند، حاکی از خودباوری و اعتماد به پتانسیل کشور بود؛ جنگی که ابهت شرق و غرب عالم را برهم زد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه بناب «شکوفایی استعداد و خلاقیت کشور» را دومین دستاورد هشت سال دفاع مقدس نامید و خاطرنشان کرد: تکیه بر توان داخلی باعث شکوفایی ظرفیت ها در حوزه‌های فناوری و نوآوری گردیده است این در حالی است که ما بیش از ۴۰ سال در تحریم بوده و هستیم.

وی امام خمینی را مصداق بارز رهبری خواند که ایدئولوژی «ولایت فقیه» را از حالت تئوریک در قالب مفاهیم، به جلوه‌های عملی و بارز تبدیل کرد؛رهبری که به توان جمعی، خصوصاً توانایی جوانان میدان ظهور داد به طوری که طی ۸ سال دفاع مقدس اکثر فرماندهان جنگی، جوانان بودند که غالب طراحی های مهم جنگ را برعهده داشتند و این نمونه بارز اعتماد امام «ره» به خلاقیت و توانایی جوانان بود و آنان را در مسائل مهم مشارکت می‌داد.

حجت الاسلام طالبی «آشنایی بیشتر ملت با ذات غرب» را سومین دستاورد مهم دفاع مقدس دانسته و گفت: با توجه به اینکه اساس ایدئولوژی غرب اومانیسم و انسان محوری است، لذا همیشه منافع خود و احزاب شان را به هر قیمتی حتی به افول کشاندن انسانیت و بشریت در اولویت قرار می دهند (به خاک و خون کشیدن ۹۰۰ هزار انسان در افغانستان طی ۲۰ سال، و ناامنی های ایجاد شده در عراق و خاورمیانه نمونه ای از این سیاست کثیف است)؛ تجربه ای که مردم ایران در عرصه دفاع مقدس به خوبی شاهد آن بود.

وی به کارگیری ثمرات دفاع مقدس در عصر حاضر و در جهت رفع مشکلات کشور را خواستار شد و گفت: گره زدن تمامی مشکلاتِ کشور به تحریم، ناشی از غرب گرایی و عدم خودباوری عده‌ای از مسئولان بود که شاهد آسیب های آن نیز بودیم؛ در مقابل، تکیه بر توان داخلی و خودباوریِ عده ای دیگر از مسئولان در حال حاضر و ثمرات مثبت آن در زمینه واکسن و توافق شانگهای، نمونه ای عملی از بازدهی مثبت تفکر انقلابیِ «خودباوری» است.

گزارش تصویری