نشست خبری مدیر آموزش و پرورش بناب صبح امروز با حضور اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، حسین پارسامهر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان از زحمات و تلاشهای مجاهدانه معلمان در امر آموزش مجازی قدردانی کرد و گفت: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا همکاران معلم ما واقعا سنگ تمام گذاشتند و اجازه ندادند چراغ آموزش خاموش شود و در کنار این عزیزان والدین دانش آموزان نیز با آموزش و پرورش همیار و همکاری صمیمانه ای کردند.

مدیر آموزش و پرورش بناب با اشاره به ایجاد شکاف آموزشی و فرهنگی در جامعه در سایه نبود و آموزش حضوری گفت: گوشی های موبایل در این ایام مشکلات روحی و روانی زیادی را به بار آورده و تهاجمات فرهنگی دشمن باعث شده است خسارات سنگینی به اعتقادات دانش‌آموزان وارد شود که شاید جبران آن سالها به طول بیانجامد.

وی از بازگشایی تدریجی مدارس از آبان ماه خبر داد و گفت: مهر ماه طبق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا مدارس بناب به غیر از مدارس روستایی زیر ۱۵ نفر به صورت غیرحضوری سپری می‌شود اما از آبان‌ماه این رویه تغییر کرده و مدارس به صورت آرام، منظم، تدریجی و اقتضائی با گروه بندی خاص فعالیت خود را آغاز خواهند کرد؛ در واقع تدابیری اندیشیده شده است که دانش آموزان حداقل هفته ای یک الی دو روز در مدارس حضوری آموزش ببینند.

پارسامهر قطع ارتباط مدرسه و دانش آموز را خسارت بار دانست و گفت: آموزش حضوری باعث می‌شود مهارت های زندگی و آداب معاشرت را دانش آموزان در کنار آموزش یاد بگیرند اما متاسفانه در این مدت دو سال این امر مهم کاملا مغفور مانده است.

مدیر آموزش و پرورش بناب از تمامی والدین خواست با واکسینه کردن فرزندان خود زمینه را برای بازگشایی کامل مدارس فراهم کنند تا رشد علمی دانش آموزان رو به کاهش نباشد.

وی تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقاء کیفیت را شعار آموزش و پرورش در سال جاری دانست و گفت: سلامت دانش آموزان همانطور که به سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده است خط قرمز ماست و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد سلامت دانش آموزان در مدارس به خطر بیفتد.

‏پارسامهر در بخش دیگر سخنان خود به آمار نتایج کنکور ۱۴۰۰ در شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: قبولین کنکور سراسری در گروه‌های پزشکی، دبیری، مهندسی و دانشگاه‌های معتبر در شهرستان بناب نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافته و از ۲۳۶ نفر به ۲۹۲ نفر در سال جاری رسیده است.

وی در عین حال با اشاره به آمار جداگانه قبولین گروه های آموزشی، تصریح کرد: قبولین گروه پزشکی در سال جاری ۴۲ نفر، گروه دبیری ۸۶ نفر، گروه مهندسی ۴۵ نفر و دانشگاههای معتبر نیز ۱۲۰ نفر می باشند که این ارقام در کنکور سارسری سال قبل، گروه پزشکی ۳۰ نفر، دبیری ۴۹ نفر، مهندسی ۴۵ نفر و دانشگاه های معتبر ۱۱۰ نفر بوده است؛ که در مقایسه با سال های گذشته این آمار بی سابقه است.

مدیر آموزش و پرورش بناب قبولین گروه پیراپزشکی و پرستاری را نیز ۴۱ نفر اعلام کرد و گفت: این سطح افزایش قبولی در شهرستان بناب با وجود شرایط خاص کرونایی و آموزش مجازی واقعا قابل توجه است و نشان از تلاش های بی وقفه معلمان و فرهنگیان عزیز و به خصوص همکاری والدین گرامی دانش آموزان را دارد.

پارسامهر در خاتمه آموزش مجازی را جزو لاینفک آموزش و پرورش دانست و گفت: برنامه آموزش مجازی جزو برنامه‌های وزارت بود که در کنار آموزش حضوری در مدارس رقم بخورد، شرایط کرونایی باعث شد این آموزش مجازی با سرعت تمام زیرساخت هایش فراهم شود؛ بعد از ریشه کنی کرونا نیز این آموزش جزء برنامه‌های فوق العاده دانش آموزان خواهد بود.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش بناب نیز در ادامه با اشاره به افزایش آمار قبولین کنکور در سال جاری گفت: در گروه پزشکی و دبیری این درصد قبولی بی سابقه و در تاریخ بناب تکرار نشده است که عمده سهم این موفقیت را مدیون والدین و همراهی آنها با آموزش و پرورش می دانیم، البته که تلاش معلمان عزیز نیز قابل انکار نیست

انصاری از کسب رتبه اول آموزش و پرورش بناب در حوزه معاونت آموزشی خبر داد و گفت: هر سال شاخه معاونت آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در سال جاری آموزش و پرورش بناب با ۱۷ پله صعود به رتبه اول دست یافته است.

وی افزود: اگر موفقیتی حاصل شده آن را مدیون همکاران و کارشناسان آموزشی و مدیران مدارس هستیم و اگر ناکارآمدی و یا نارسایی هم وجود داشته باشد آن را متوجه خودم می دانم.

انتهای پیام/ش