فرماندار بناب خواستار پیاده سازی عدالت آموزشی در سیستم آموزشی کشور شد و آن را عامل بهره مندی مساوی همه دانش اموزان از حقوق تعلیمی خود دانست

به گزارش انعکاس بناب حجت الاسلام باقری بنابی کسب رتبه های چشمگیر کنکور سراسری توسط فرزندان بنابی را به همشهریان خصوصاً به نهاد تلاشگر آموزش و پرورش شهرستان تبریک گفته و آن را دستاوردی تاریخی برای سیستم آموزشی بناب نامید.

وی وجود باور، اعتماد به نفس و برنامه ریزی کنکوری ها و مجاهدت معلمان آن را ستودنی دانست و اظهار امیدواری کرد خبرهای خوبی در خصوص رتبه بندی معلمان طی روزهای آتی را شاهد باشیم.

نماینده مردم بناب همچنین اظهار داشت تمام تلاش خود را در خصوص نوسازی مابقی مدارس به کار گیرد.

وی از پذیرفته شدگان کنکور سراسری ۱۴۰۰ خصوصاً رشته‌های پزشکی خواست بعد از اتمام تحصیل، دوره‌ای هرچند کوتاه را در جهت خدمت رسانی به شهر و زادگاه خود اختصاص دهند.

فرماندار بناب موفقیت‌های علمی جوانان بنابی را مایه مباهات دانسته و آنان را سرمایه‌های آینده‌ساز خواند که قابلیت استفاده از ظرفیت ها و توانایی های موجود را به کشورمان ارزانی می دارند.

شهریار فتحی سیستم آموزشی و نظام علمی کشور را هم دارای اشکالاتی چند دانست و گفت: تقسیم مراکز علمی به تیزهوشان، نمونه دولتی و… مقوله «عدالت آموزشی» را زیر سوال می برد؛ چرا که اگر این نخبگان علمی و نیز معلمان آنان به صورت متوازن بین مدارس شهرستان توزیع می گردید، می‌توانستیم شاهد تاثیرات مثبت این تغییر در سطح علمی شهرستان باشیم به گونه‌ای که تمامی دانش آموزان بنابی از فرصتی برابر بهره مند می گردیدند.