شورای چهارم شهر بناب در طول این مدت که ۲۰ ماه از عمر آن می‌گذرد، از ۳ سرپرست و دو شهردار استفاده کرده و سومین شهردار خود را نیز پس از کش و قوس‌های فراوان انتخاب کرده است.

به گزارش انعکاس بناب، جاوید بنابیان یکی از خبرنگاران پیشکسوت بناب طی یادداشتی نوشت: با توجه به اصل حاکمیت مردم که در اصل ۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار گرفته است، شوراها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور معرفی شده‌اند.

اعضای شوراها منتخب مردم هستند و در نتیجه می‌توانند مشکلات و مسائلی را که عموم مردم یک منطقه با آنها مواجه هستند، بهتر درک کرده و حل کنند.

بر این اساس پیشبرد سریع برنامه‌ها و سرعت بخشیدن به جریان امور، واگذاری کار مردم به خود آنها، احترام به شخصیت مردم و استفاده از افکار آنها، آگاه‌سازی مردم از امور، کاستن فشار از دولت و بالابردن توان آن و نظارت بر مؤسسات و سازمان‌های دولتی در حدود اختیارات قانونی شوراها از مهم‌ترین اهداف تشکیل شوراهاست که در اصل یکصد قانون اساسی نیز به آنها تأکید شده است.

با این حال، تشکیل دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا از یک منظر گویای این واقعیت است که قبل از آن سه دوره دیگر تشکیل یافته و در طول این زمان نه چندان کم نواقص و کاستی‌های موجود شناسایی و برطرف شده و در مقابل نقاط قوت نیز تقویت شده‌اند که اینها همه تجاربی گرانبها هستند و یقیناً کمک حال دوره حاضرند تا اهداف و برنامه‌های خود را با قوت و سرعتی مضاعف به پیش برند و این کمترین انتظار مردم از منتخبان خود است.

اما شورای چهارم شهر بناب از زمان تشکیل تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته و طی ماه‌های گذشته مشکلات این دوره با برکناری شهردار قبلی، استعفای موقت یکی از اعضاء و انتخاب شهردار جدید به اوج خود رسیده است. به گونه‌ای که در انجام مهم‌ترین وظیفه خود یعنی انتخاب شهردار با مشکلاتی روبرو شده و دچار چالش‌های زیادی شده‌اند.

شورای چهارم شهر بناب در طول این مدت که ۲۰ ماه از عمر آن می‌گذرد، از ۳ سرپرست و دو شهردار استفاده کرده و سومین شهردار خود را نیز پس از کش و قوس‌های فراوان انتخاب و قرار است طی روزهای آتی مقصود کفشنوچی که یک چهره دانشگاهی است، بر مسند شهرداری بناب تکیه دهد.

آنچه که مهم است، ثبات مدیریتی و وجود وضعیت تثبیت شده است که نیاز یک مجموعه به ویژه شهرداری است و سیستم بزرگی مانند شهرداری بناب به ثبات بیشتری نیاز دارد تا بتواند با حمایت شورای شهر اجرای طرح‌های مختلف را که بی‌شک شهرداری بناب در سال‌های اخیر از آن غافل بوده و مردم انتظار اجرای آنها را دارند، عملیاتی کند.

به هر حال ضمن آرزوی توفیق برای شهردار منتخب، انتظار داریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام ملت و دولت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، اعضای محترم شورای اسلامی شهر با کنارگذاشتن اختلافات و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای با همکاری سایر دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال بیش از پیش اهتمام کنند.

******************
نگارنده: جاوید بنابیان

انتهای پیام/ش