رییس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب معرفی شدند.

رییس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی روزدوشنبه دراین آیین گفت: فرهنگ پیشگیری از جرم باید در جامعه نهادینه شود و مردم برای هر اختلاف کوچکی به دادگاه ها مراجعه نکنند.

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی افزود: ریش سفیدان در این میان نقش مهمی دارند و می توانند با ورود به موقع در اختلافات کار تشکیلات قضایی را سبک تر کنند.

وی از مراجعه روزانه بیش از ۹ هزار نفر به مراکز قضایی شهرستان تبریز خبر داد و گفت: این آمار خوشایندی نیست و قضات و کارکنان به زحمت می توانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: خوشبختانه در سطح استان این همدلی و همزبانی وجود دارد و باید تلاش شود این مهم بیشتر از گذشته نمود پیدا کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم خواستار برخورد سریع و قاطع با جرایم عمومی شد.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی گفت: متاسفانه با وجود اینکه رهبری در بیانات اخیرشان دست دستگاه قضایی را در برخورد با متخلفان و متصرفان منابع طبیعی باز گذاشتند اما این موضوع در شهرستان بناب مظلوم واقع شده است.

فرماندار شهرستان بناب هم در این مراسم خواستار برخورد جدی تشکیلات قضایی با توزیع کنندگان عمده مواد مخدر و قاچاقچیان کالا در سال جدید شد.

ولی الله فرج اللهی افزود: با وجود اینکه بناب به دلیل قرار گرفتن در مسیر استان های شمالغرب کشور، راه عبوری کاروان های قاچاق کالا و مواد مخدر از مرزهای غربی محسوب می شود، اما با این حال این شهرستان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر رتبه نخست استان را دارد.

وی همچنین از وجود مشکل چندین ساله در صدور سند مالکیت ۴۵۰ واحد مسکونی در کوی شهرداری بناب به عنوان یک مشکل پیچیده انتقاد کرد وگفت: برای این کار دادخواست قضایی تنظیم و وکیل مشخصی برای پیگیری موضوع تعیین شده است اما باید قاضی و شعبه دادرسی مشخصی برای آن تعیین شود تا بزودی به نتیجه برسد.

فرج اللهی از کانال آبیاری زمین های کشاورزی بناب هم به عنوان یکی دیگر از مشکلات قضایی و حقوقی شهرستان نام برد و گفت: باوجود اینکه این کانال در آستانه بهره برداری قرارگرفته اما سال هاست که امکان استفاده از آن برای کشاورزان منطقه وجود ندارد و به دلیل اختلاق بین پیمانکار و جهاد کشاورزی همچنان بدون استفاده مانده است.

در این مراسم سعید قاسمی وند دادستان سابق بناب به عنوان رییس جدید دادگستری و علیرضا دهقان بازپرس سابق دادسرای تبریز به عنوان دادستان جدید شهرستان بناب معرفی و از خدمات سهراب اقبالی رییس سابق دادگستری بناب قدردانی شد.

همچنین احکام جدید ارتقای مسوولیت چهار نفر از قضات حوزه قضایی شهرستان بناب نیز در این آیین اعطا شد.

انتهای پیام/ش