مراسم جشن انقلاب و گزارش عملکرد توسط نماینده مردم بناب با حضور وی و سایر مسئولان شهری عصر پنجشنبه برگزار شد

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام باقری بنابی با ابراز خرسندی از به بهره برداری رسیدن دستگاه ام آر آی در بناب گفت: این پروژه و همچنین دستگاه اکسیژن ساز، یکی از آرزوهای دیرینه مردم بناب بود که با وجود همه ی جو آفرینی های منفی غیرمنصفانه در فضای مجازی، نهایتا جامه ی عمل پوشید .

وی همچنین از کلنگلزنی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در آینده نزدیک با هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود:  این بیمارستان،  جایگزین بیمارستان حضرت امام رحمه الله محسوب می گردد و با احداث این بیمارستان، به لطف خداوند در حوزه بهداشت و درمان، در جنوب استان تبدیل به قطب درمانی خواهیم شد.

نماینده بناب، از کنارگذر شرقی به عنوان پروژه ای بزرگ یاد کرد که  یکی از راه‌های توسعه شهرستان بناب است و با وجود همه دست اندازی ها و ممانعت ها، این پروژه به پیش می‌رود و هزینه لازم برای این پروژه، ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد گردیده است که تاثیر این پروژه مهم بر ترافیک و فضای شهری بسیار ملموس خواهد بود.

🔰وی گفت: طرح جامع شهری بناب در شورای برنامه ریزی استان نیز تصویب شده است و این طرح به تهران ارسال شده تا به شورای عالی معماری رسیده و تصویب گردد. در این طرح، اتصال پارک‌فدک و پارک سنجد لحاظ گردیده که به احداث جاده سلامت منجر خواهد شد. از دیگر پروژه های تعریف شده در طرح جامع شهری، تبدیل اطراف صوفی جای به عنوان منطقه گردشگری بوده است کخ هم اکنون باید بخش خصوصی و شهرداری به بسترسازی و جذب سرمایه‌گذاری در این خصوص اقدام نمایند.

نماینده مردم بناب، از پروژه احداث استخر در شهرستان بناب به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم شهرستان نام برد که برای ۶۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد به گونه‌ای که این پروژه در سطح استان بی‌نظیر است. خاطر نشان میگردد محل استخر، موقوفه بوده و مال هیچکس نیست بلکه متعلق به مردم شهرستان بناب است. (همچون مصلی، حوزه علمیه و…)

وجود ۳۰۰ کباب پزی در بناب، موضوع دیگری بود که حجت الاسلام باقری بنابی  از آن نام برده و گفت:  با برند سازی و ثبت ملی آن، این گنجینه بومی_فرهنگی شهرستان در هر کجای کشور و جهان با اصالت بناب حضور خواهد داشت که بهترین ظرفیت ایجاد اشتغال برای شهرستان بناب ارزیابی می گردد.

وی افزود: بنا داریم جذابیت گردشگری بناب را به قدری بالا ببریم که برای مسافران، اقامت چند روزه در این شهر، تبدیل به «باید» گردد. ظرفیت های زیست محیطی بناب از جمله کوه قره قشون، قابلیت تبدیل به مکانی توریستی تفریحی همچنین منطقه عینالی تبریز را خواهد داشت و این محدوده به بخش خصوصی و شهرداری سپرده شده تا سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد.

رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش از مصوبات دیگر بود که نماینده بناب بدان پرداخت و گفت: به جد پیگیر تصویب رتبه‌بندی معلمان هستیم و سال آینده حتماً این اتفاق خواهد افتاد و بر اساس آنچه ابلاغ شده، رتبه بندی معلمان از مهرماه باید اجرایی گردد. در نهایت قویاً بر این باوریم که بستری را مهیا کنیم که معلم تنها به فکر تربیت دانش آموز و نه معاش باشد.

«هم اکنون در بناب ۲۴ پروژه مدرسه سازی در حال اجرا است»  نماینده بناب با طرح این عنوان، از بازسازی و نوسازی مدارس بناب خبر داد که  به لطف خیرین شهرستان و بنیاد برکت مشغول به کارند و در همین خصوص، ۳کلنگ زنی در شنبه هفته آینده انجام خواهد شد. به عبارتی با این روند حدود ۲۰۰ میلیارد تومان صرف ساخت و ساز در حوزه آموزش و پرورش خواهیم کرد که امید است طی ۴ سال آینده همه مدارس بناب بازسازی گردد.

وی ادامه داد:  در بحث آسفالت‌ریزی روستاها ورزشگاه های قرآء پنجگانه و روستای آخوند قشلاق، پیگیر اجرا و اتمام پروژه ها هستیم. لازم به ذکر است تنها پروژه ورزشگاه ها  ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. در حوزه آسفالت نیز تنها در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ ، هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان صرف آسفالت ریزی شده است که کار بسیار بزرگی محسوب میشود. سال ۱۴۰۱ نهضت عظیم آسفالت‌ریزی در بناب و شهر و روستاها کلید خواهیم زد که شامل جاده و داخل شهر خواهد بود

رفع مشکلات شهرک ولیعصر خصوصا معضل فاضلاب آن، یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی بود که باقری بنابی بدان تصریح نموده و گفت: پیگیر حل مشکلات موجود هستیم و امید داریم به لطف خداوند این مشکلات نیز مرتفع گردد.