مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب با اعلام این مطلب گفت:بنابه درخواست مسئولین شهرستان و نیاز مبرم منطقه مجوز کمپ ترک اعتیاد آقایان صادر گردیده و در صورت نیاز کمپ های ترک اعتیاد بانوان و اجباری نیز در این شهرستان ایجاد خواهد شد. وی با اشاره به […]

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب با اعلام این مطلب گفت:بنابه درخواست مسئولین شهرستان و نیاز مبرم منطقه مجوز کمپ ترک اعتیاد آقایان صادر گردیده و در صورت نیاز کمپ های ترک اعتیاد بانوان و اجباری نیز در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در جهت ترک اعتیاد معتادین گفت:این اداره کل بر اساس وظایف و ماموریت های خود علاوه بر فعالیت در حوزه های توانبخشی،اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها در زمینه درمان اعتیاد نیز گامهای مهمی را برداشته است.

مدیر کل بهزیستی استان با تشریح فعالیت های این اداره کل در زمینه ترک اعتیاد تصریح کرد:پیشگیری از اعتیاد،درمان و کاهش آسیب معتادین و توانمند سازی معتادین نجات یافته از اهم فعالیت های بهزیستی استان در این حوزه می باشد.

ارشد زاده از فعالیت ۹۸ گروه مردم نهاد در زمینه ترک اعتیاد خبر داد و اظهار داشت:این افراد بصورت خودیار و غیر دولتی در نقاط مختلف استان با برگزاری کلاس های آموزشی نسبت به آگاه سازی مردم اقدام می کنند و امسال نزدیک به ۴۳۰ هزار نفر را در این زمینه توجیه کرده اند.

فرماندار بناب نیز در این جلسه با انتقاد از عدم پذیرش معتادین نجات یافته در جامعه گفت:در حالی که اکثر نجات یافتگان جزو افراد موفق از لحاظ علمی و اقتصادی هستند، متاسفانه در مواجهه با عدم پذیرش و همراهی، مجدداًبه مصرف مواد مخدر سوق داده می شوند.

فرج الهی با اشاره به مشکلات روحی روانی خانواده های معتادانی که به کمپ های ترک اعتیاد سایر شهرستانها اعزام می شوند گفت: از آنجائی که بیشترین خانواده ها از اقشار آسیب پذیر می باشند بعلت بالا بودن هزینه ها توان بستری کردن معتاد خود را در کمپهای ترک اعتیاد ندارند.

وی از مراکز کمپ ترک اعتیاد بعنوان آخرین امید خانواده های معتادین نام برد و اظهار داشت :زیر ساخت های لازم برای ایجاد کمپ ترک اعتیاد در شهرستان بناب وجود دارد و ساختمان مورد نظر نیز از سوی شورای اسلامی این شهر تامین خواهد شد .

فرج الهی بر لزوم کنترل و پیشگیری از استعمال مواد مخدر تاکید کرد و افزود: وجود معتاد در یک خانواده برابر با ویرانی جامعه است و برای جلوگیری از گسترش این موضوع چاره ای جز آگاه سازی علنی مردم از عواقب شوم مصرف مواد مخدر نداریم.

فرماندار بناب از گسترش اعتیاد در جامعه زنان نیز ابراز ناخرسندی کرد و خواستار ارائه آمار دقیقی از معتادین زن شد و گفت: مبادا مسئولین از شیوع اعتیاد در جمعیت زنان غافل باشند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی در کشف مواد مخدر و طرحهای پاکسازی گفت: با تلاشهای بی وقفه نیروی انتظامی در پنج ماهه اخیر بیش از ۸۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.