رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با انتقاد از عدم رغبت مردم بناب به واکسیناسیون سنین ۵-۱۲ سال، گفت: متاسفانه در این رده سنی شرایط خوبی نداریم و تنها ۲۹ درصد این گروه سنی واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر وحید رضایی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: خوشبختانه کاهش روند شیوع ویروس اومیکرون، وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی تبدیل شده و به تبع آن روند بستری ها در شهرستان بناب نیز سیر نزولی پیدا کرده است.

 

وی تعداد بستری های در حال حاضر را ۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر در شهرستان بناب مریض بدحالی نداریم و سیر بستری ها ثابت و رو به کاهش است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون در شهرستان بناب از نُرم استانی بالاتر است، گفت: متاسفانه در واکسیناسیون سنین ۵ الی ۱۲ سال وضعیت خوبی نداریم و فقط ۲۹ درصد این گروه سنی واکسینه شده‌اند، که از نظر رتبه بندی در رده های آخر قرار داریم.

 

دکتر رضایی وضعیت واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۲ سال را مطلوب دانست و گفت: ۹۰ درصد مردم بناب یک دوز واکسن را تزریق کرده اند این درحالیست که ۸۲/۷ درصد دوز دوم و ۴۰/۴ درصد نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

وی با تأکید بر اهمیت تزریق دوز سوم واکسن برای تمامی گروه های سنی، گفت: زمانی می توانیم بگوییم شرایط خوبی داریم که بتوانم تزریق دوز سوم واکسن کرونا را به بالای ۸۵ درصد برسانیم، در این صورت می‌توان با خیال راحت شاهد فعالیت مدارس نیز بود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب در خاتمه با تأکید بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط کارمندان دولت و مردم، گفت: کادر درمان در تعطیلات نوروز شبانه روز در خدمت مردم عزیز بناب خواهد بود.