ایستگاه راه آهن آذر بناب با وجود اینکه ده ها سال است ایجاد شده اما متاسفانه عدم توجه به این ظرفیت توسط دولتمردان و نمایندگان مجلس، توسعه و رونق این پروژه برای مردم بناب به یک آرزو تبدیل شده است.

به گزارش انعکاس بناب، با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان بناب و نقش بی‌بدیل آن در روابط بازرگانی و داد و ستدهای منطقه‌ای، حمل و نقل ریلی نه تنها یکی از نیازهای اساسی شهرستان بناب است بلکه این نوع ارتباط ارزان، در دسترس و شبکه ریلی گسترده می‌تواند منشاء تحولی بنیادین در تقویت پایه‌های اقتصادی و اجتماعی این شهرستان صنعتی و تجاری باشد.

در اهمیت نیاز این شهرستان به حمل و نقل ریلی نمی‌توان از کنار صادرات سالانه بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، صنعتی و خدماتی از این شهرستان به خارج از کشور به سادگی گذشت. در کنار این مسئله در جهت رفاه و آسایش مردم بناب در مسافرت های بین استانی، وجود این ایستگاه یک امر ضروری به شمار می رود.

با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر مواصلاتی استان‌های غربی کشور، عبور خط آهن از چند متری شهرک صنعتی بناب که ده‌ها کارخانه بزرگ تولید فولاد و آهن و واحدهای تولیدی مختلف در آن واقع شده‌اند همچنین نیروگاه حرارتی ۷۵۰ مگاواتی سهند بناب در حاشیه این خط آهن ضرورت تسریع در احداث ایستگاه راه آهن بناب را بیش از پیش گوشزد کرده و توجیه‌ پذیر می‌کند.

پروژه ایستگاه راه‌آهن بناب یکی از طرح‌های مهم و زیربنایی برای توسعه شهرستان بناب است و بیش از آنکه شهروندان بنابی آثار مثبت احداث آن را لمس کنند، با توجه به تأثیرگذاری مستقیم و فزاینده‌ای که بر رشد صادرات این شهرستان خواهد داشت، دولتمردان خود آثار ارزشمند این طرح را لمس خواهند کرد.

امید است با پیگیری های نماینده دولت سیزدهم در شهرستان بناب و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی انتظار ۱۵ ساله مردم بناب خاتمه یابد.