کالاهای اساسی به وفور موجود است رئیس سازمان صمت آذربایجان‌ شرقی گفت: وضعیت بازار استان آذربایجان شرقی کاملاً آرام است و با تشکیل قرارگاه ویژه در استانداری، وضعیت تأمین وتوزیع کالاهای اساسی به صورت روزانه رصد می‌شود.

به گزارش انعکاس ، صابر پرنیان در گفت و گو با مهر گفت: وضعیت بازار استان آذربایجان شرقی کاملاً آرام است و تمام کالاهای اساسی به وفور با قیمت‌های مصوب و حتی زیر قیمت‌های مصوب موجود است.

 

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی ادامه داد: استانداری آذربایجان شرقی نیز با تشکیل قرارگاه ویژه و برگزاری جلسات به صورت روزانه و رصد آخرین وضعیت بازار، تصمیمات مبتدی اعم از وفور کالا، تأمین تولید، زنجیره توزیع و هم‌چنین اقدامات بازرسی متناسب با وضعیت بازار اتخاذ شده و اجرایی می‌شود.

 

وی افزود: یک قرارگاه عملیاتی تنظیم گری بازار در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شده است و تمامی دستگاه‌های مرتبط حضور دارند.

 

پرنیان توضیح داد: در حال حاضر نظارت‌ها به سمت هوشمندسازی سوق یافته است و جریان ورودی کالا به استان آذربایجان شرقی از طریق سیستم، کنترل می‌شود و کالاها به محض ورود به انبارها و هم‌چنین کالاهای خروجی به عمده فروشان و یا واحدهای توزیع کننده ثبت می‌شود و در حال حاضر به شکل هوشمند، جریان تأمین و توزیع کالا رصد می‌شود.

 

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه همکاری خوبی با اصناف، شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشته‌ایم و تا به امروز مشکلی در استان آذربایجان شرقی رخ نداده است.

 

وی افزود: استان آذربایجان شرقی، استانی است که تقریباً به بهترین شکل توانسته است تأمین و توزیع کالاهای اساسی را انجام دهد.

 

پرنیان ادامه داد: تخلفات جزئی در سطح استان آذربایجان شرقی انجام گرفته و در سریع‌ترین زمان توسط تعزیرات حکومتی برخورد قانونی صورت پذیرفته است.

 

وی بیان کرد: مردم استان آذربایجان شرقی به هیچ عنوان نگران نباشند چرا که ذخیره کالاهای اساسی و مورد نیاز آنها و هم‌چنین توزیع کالاها رصد می‌شود و از سویی قرارگاه عملیاتی به صورت روزانه با حضور بالاترین مسئول اجرایی دستگاه‌ها برگزار می‌شود و تصمیمات لازم در رابطه با سطح عرضه، موجودی و تأمین کالاهای اساسی و وضعیت واحدهای تولیدی اتخاذ می‌شود.

 

پرنیان افزود: در حال حاضر یک جریان شفاف، منطقی و نظارت پذیر بر بازار حاکم است و منجر شده است هیچ گونه نگرانی در میان نباشد.