فرماندار بناب گفت: متاسفانه بهداشت روانی دانش آموزان به خصوص در دو سه سال اخیر اسفناک شده و باید تدبیری در این خصوص اتخاذ گردد.

به گزارش انعکاس بناب، رضا لعلی در جلسه آموزش و پرورش بناب با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی در مجموعه آموزش و پرورش، گفت: ای کاش در ایام کرونا دوسال مدارس تعطیل می شد تا گوشی های موبایل به دست دانش آموزان کم سن نمی‌افتاد. آسیب های اجتماعی که فضای مجازی به دانش آموزان وارد کرده است شاید به این زودی قابل جبران نباشد.

فرماندار بناب بهداشت روانی دانش آموزان را اسفناک خواند و گفت: فاصله اقتصادی و طبقاتی و در کنار آن ضعف مشاوره های تحصیلی و خانوادگی آسیب های اجتماعی را در بین دانش آموزان بیشتر کرده است.

وی از افزایش ترک تحصیلی دانش آموزان در ایام کرونا انتقاد کرد و گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که دانش آموزان در تحصیل حفظ شوند، نباید به دلیل برخی مشکلات ناچیز دانش آموزان ما از تحصیل باز بمانند.

نماینده بناب نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نبود اعتبارات لازم در جهت تامین نیروهای خدماتی مدارس، گفت: در خیلی از کشورهای پیشرفته مدارس توسط خود دانش آموزان مدیریت می‌شود و باید این فرهنگ نیز در مدارس ما نهادینه شود.

باقری بنابی پیشنهاد داد به صورت پایلوت در برخی مدارس شهرستان بناب مدیریت خدمات مدارس توسط خود دانش آموزان صورت گیرد.

وی از وضعیت بهداشت آب و سرویس های بهداشتی مدارس اظهار گلایه کرد و گفت: تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید تمام مدارسی که در این مورد مشکل دارند باید احصا شده تا از طریقی این موضوع را نیز حل کنیم.

🔰نماینده بناب نقش آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و گفت: آموزش و پرورش باید در این خصوص به صورت جهادی و انقلابی وارد میدان شود، واقعاً زنگ خطر است که باید برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته و با استفاده از مربیان خبره و فعال در مشاوره های دانش آموزان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی قدم های موثری برداشته شود.