تعدادی از معلمان بناب در اعتراض به وضعیت معیشتی‌شان امروز مقابل اداره‌ آموزش و پرورش بناب تجمع کردند.

تعدادی از معلمان بناب در اعتراض به وضعیت معیشتی‌شان امروز مقابل اداره‌ آموزش و پرورش بناب تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، طی روزهای گذشته فراخوان تجمع فرهنگیان مقابل ادارات ‌آموزش‌و‌پرورش استان‌های مختلف دست به دست می‌شد. تا اینکه تعدادی از معلمان صبح امروز در اعتراض به وضعیت معیشتی‌شان در اکثر شهرستانها مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند.

معترضان خواستار افزایش دستمزد‌ها، بهبود وضعیت معیشتی و رفع تبعیض حقوقی بین خود و سایر کارمندان دولت هستند.

قسمت عمده‌ای از اعتراض فرهنگیان به طرح رتبه‌بندی معلمان است که در اسفند ماه سال گذشته در هیأت دولت تصویب شده و وزیر آموزش‌و‌پرورش از اجرایی شدن این طرح از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داده است؛ بنا بر گفته فانی «با اجرای این طرح، حقوق معلمان بین ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد».

این اعتراضات در حالی ادامه دارد که مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فرهنگیان سراسر کشور را به ارائه دیدگاه، نظر و پیشنهاد درباره شاخص‌های طرح رتبه‌بندی معلمان فراخوانده است .

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش‌و‌پرورش بنا‌بر آن است تا در برنامه مناظره که روز‌های جمعه از شبکه یک سیما پخش می‌شود این طرح از سوی کارشناسان این حوزه به مناظره گذاشته شود.

اما فرهنگیان بناب همچون سایر شهرستانها همچنان خواستار رسیدگی به وضعیت معیشت‌شان هستند و برخی نیز عنوان می‌کنند که افزایش حقوق بیش از این میزان و بدون اجرای رتبه‌بندی باید اجرا شود.

انتهای یپام/ش