فرمانده سپاه ناحیه بناب از فعالیت ۱۰۱ هسته علمی بسیج در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ پاسدار یحیی حیدری در جمع نخبگان بناب که با حضور سردار رحیمی معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج در دانشگاه آزاد بناب برگزار شده بود، با بیان اینکه محور اصلی امید آفرینی در جامعه با نقش آفرینی بسیجیان تحقق پیدا می کند، گفت: آینده این کشور به همت و جهاد شما نخبگان و جوانان بسیجی بستگی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه بناب منبع تولید قدرت جمهوری اسلامی را درجه شهادت عنوان کرد و گفت: از تجربیات حاصل شده و رجوع به اسلام می توانیم به رشد و نیرومند شدن جهاد پی ببریم و تمام رشد دشمن در گرو سازش است.

سرهنگ پاسدار حیدری با بیان اینکه دشمن عرصه های حیات ملت ایران را به میدان جنگ تبدیل کرده است، گفت: اعتلا و رویش بسیج در ورود به میدان های بزرگ جهاد نهفته است که در میدان عمل ساخته می شود و این امر فرصتی برای گسترش و تعمیق فرهنگ تفکر و روحیه بسیجی در جامعه ایجاد شده است.

وی از تشکیل ۱۰۱ هسته علمی در سطح شهرستان توسط پایگاه های مقاومت و محلات خبر داد و گفت: این هسته های علمی در حوزه های مختلف دانشی (۳۲)، توانمند سازی (۲۵)، گفتمان ساز(۲۴)، ۵ هسته فناوری و ۱۵ هسته در سال ۱۴۰۰ تشکیل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه بناب در ادامه سخنان خود با اشاره به آموزش های جهادی و پرورشی با هدف کمک به عدالت آموزشی در مناطق محروم شهرستان توسط بسیجیان فرهنگی و علمی اظهار داشت: اقدامات و موفقیت های زیادی در حوزه های مختلف علم و فناوری در سطح شهرستان از جمله تولید و انتشار ۵۳ محتوای گفتمان ساز و علمی در رسانه های مجازی، تقویت و توسعه خانه نخبگان و ساماندهی آنها و هم افزایی تعامل نزدیک بین مجموعه های دانش بنیان دانشگاهی با بخش های صنعتی و … اشاره کرد.

سرهنگ پاسدار حیدری تدوین و ارائه طرح های فناورانه در خصوص آلایندگی های نیروگاهی و فولادی را یکی از اقدامات و موفقیت های ارزشمند عنوان کرد و گفت: همانگونه که شهرستان بناب یک شهر صنعتی است این طرح ها می تواند نقش بسزایی در شهرستان بناب داشته باشد.

وی از تولید و اختراعات کشوری و بین المللی توسط دانشجویان بسیجی بناب خبر داد و گفت: ۲ مورد از اختراعات ثبت کشوری و بین المللی شده اند و در حوزه تولید محتوای آموزش اسلامی در سطح کشوری ظاهر شده اند و به سمپاد کشوری نخبگان فرهنگی راه یافته اند.

نگارنده: الناز عصمتی تجرق