رزمایش مشترک صرفه جویی در مصرف آب و برق همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش انعکاس، فرمانده سپاه عاشورا گفت: این رزمایش متبرک به نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) با هدف تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا مبنی بر صرفه جویی به عنوان یک سیاست در برنامه‌های کلان کشور اجرا می‌شود.

 

سردار عباسقلی زاده افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد پیشگام در این عرصه با هدف کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در روزهای پیک مصرف از یکم تیر به مدت ۳ ماه رزمایش کاهش مصرف انرژی را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

 

وی اجرای اقدامات موثر در کاهش مصرف، کمک به پایداری شبکه آب و برق از جمله روشن کردن مولد‌های برق اضطراری، حداقل استفاده از سامانه های سرمایشی و روشنایی، استفاده از نور طبیعی، عدم نورپردازی و روشن کردن محوطه، مدیریت مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آب شرب در فضای سبز را از جمله اقدامات اجرایی در طول این رزمایش عنوان کرد.

 

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: این رزمایش در مرحله اول برای تمام اماکن و ساختمان‌های رده‌های سپاه و بسیج، وزارت نیرو و وزارت کشور و در مراحل بعدی سایر ادارات و نهاد‌ها برگزار می‌شود.

 

سردار عباسقلی زاده گفت: نزدیک به یک میلیون کیلو وات در برق و ۳۱۰۰۰ متر مکعب در آب، و نزدیک به ۲۱۰۰۰ متر مکعب در گاز صرفه جویی داشتیم.

 

با حضور فرمانده کل سپاه و وزیر نیرو رزمایش مشترک صرفه جویی مصرف آب و برق متبرک به نام حضرت علی بن موسی الرضا به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور آغاز شد.